1 MÅNAD

Lykke blev 1 månad här för några dagar sedan. 1 hel månad har hon hunnit bo här med oss och tagit våra hjärtan med storm. Hennes personlighet kan hittills beskrivas som relativt nöjd och nyfiken i blicken.
Hon tycker om att sova nära mamma och allmänt vara i famnen men även korta stunder på den mjuka fällen är fint.


Nätterna är också ganska lugna, ingen kolik har gett sig till känna. Hon äter en liten sväng varje natt men inte att hon använder mig som snutte än.
Napp har hon testat men jag tror inte heller Lykke liksom sina syskon inte var, blir en nappbaby. Hon har provat den ett slag men främst i bilen och inne i butiken. Nu kommer också hormonplitorna som bebisarna brukar få då de blivit några veckor gamla. Tur att de försvinner ganska snart ändå.
Nu börjar Lykke också påminna en del om Lova som bebis. Samma hårfärg/rufs och samma profil men även en del Alvin finns där.





Lykketrollet.

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Hej

Ville bara tipsa om att nu kan ni vinna ett presentkort värt hela 10 000:- hos Nelly.com, du kan köpa en helt ny sommargarderob! Tävlingen hittar ni här: http://barnshopping.se/

2011-05-23 @ 13:39:56
Postat av: Mamma till tio

Så himla go ......så söt =)

2011-05-23 @ 14:15:22
URL: http://djurstrom2.blogspot.com
Postat av: Hannas pappa

Hur tycker ni att gårdagen blev A-M?

Massmis med

Niklas

2011-05-23 @ 15:35:21
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Pernilla

Gud så söt

2011-05-23 @ 16:13:47
Postat av: Emelie

Söt!!

Postat av: Sus

Så söt hon e me de lilla hårbandet =)

2011-05-24 @ 19:51:40
Postat av: Amanda

Hon ser ut som ett riktigt litet gostroll! :) Tycker hon liknar Lova en hel del faktiskt (iaf på vissa bilder), av vad jag kan se. Dock håller jag inte med "Sus" utan tycker att hårbandet är tvärtom.. ganska.. gräsligt (sägs med all kärlek, alla har ju olika smak!). Har jättesvårt för babyhårband då det verkar tjäna till ett syfte - att markera könet. Och sånt tycker ju inte jag om! Genus-knas som jag är :D



Men jättego bebbe ni ser ut att ha fått! Skönt att ni får lite "lykka" i ert liv också. Det förtjänar nog ingen mer än er!

2011-05-25 @ 09:40:29
Postat av: mrsg

underbart söt! vilken lykka :-) kram åsa

2011-05-26 @ 01:05:08
Postat av: Ida

Helt underbar unge. Får riktigt tårar i ögonen trots att jag inte mera är babysjuk... Har lite ångest då min baby just fyllde ett. Min tid med babysar är tyvärr över nu.

2011-05-26 @ 09:19:45
URL: http://mammarocks.blogit.fi/
Postat av: Lotten

Hårbandet är jättesött! Tycker det är urlöjligt med prat om att det skulle "markera kön" Suck ;)

2011-05-27 @ 17:52:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0