ALVINS KLOCKA

Alvin ville att jag skulle visa hur hans klocka såg ut. Han är mäkta stolt över den skall ni veta. Utöver det var vi på stan en vända idag med, för de har rea just nu på KappAhl, rea på rea till och med. Och så har jag hämtat ut ett H&M paket och köpt hårfärg åt mig. Jag har inte färgat håret på snart 1 år. Jag är helt min egen färg just nu.
Och så har vi köpt blöjor. Jag får se om jag lägger in en bild på barnens kläder.


Känns kanske tråkigt då jag inte orkar köra några vidare "genusdiskussioner" angående kläder. Jag gillar barnkläder i de flesta former och det kan man se under kategorin barnkläder där det finns kläder för de flesta smaker och prisklasser.
Jag är egentligen rätt trött på dem, genusdebatterna. De börjar nämligen bli rätt överdrivet mellan varven huruvida man fördelar barn i fack efter kön. Jag vill således inte ha den diskussionen i min blogg men om man vill läsa bra "genusbloggar" kan man läsa Lady Dahmers och dylika. Jag brukar liksom heller inte störta in hos människor/föräldrar och förespråka AP-föräldrarskap eftersom jag ammat barnen mer än genomsnittålder, dvs några år per barn. Samsover och bär barn osv. De flesta gör ju det dom tycker och tror är det bästa för sitt barn. Och så måste det få vara. Men just min AP-föräldraroll har jag knappt bloggat om alls tex, jag tror jag gjort ett amnings inlägg för något år sedan i bloggen men det är också allt. Jag kommer alltså att fortsätta hålla samma stil på bloggen, lite om ditten och datten om våran vardag och så sorgen efter Lova osv.




Kommentarer
Postat av: kärlek och trots

Jag kan säga ärligt att jag snart spyr på genusTJÖT, så jag är glad att du inte håller på med det i bloggen. Herregud alla gör väl som dom vill! Min dotter klär sig i massa olika kläder bl.a en klänning med bilar på men mest rosa gulligull. Alla klagade på att jag klädde henne i pojkkläder när hon var liten för jag har alltid köpt det jag gillar till henne mycket grönt då jag älskar den färgen. Men nu går det inte hem längre, hon kräver att få ha tjejiga kläder och varsågod jag tänker inte hindra henne. Det där med att inte raka sig under armarna tycker jag oxå är en smaksak, vill man stinka svett så kan man väl skita i att raka sig men jag känner mig frächare om jag rakar muff och armhålor samma gör min man och jag tycker det är frächare att han gör det. Det var absolut det sista jag har att säga om saken, men blir så irriterad på allt genustänk man blir ju spyfärdig och nästan så man vill retas klär man sin gosse i ljusblått och flickan i knallrosa. TYP... jaja förlåt men jag var tvungen =)

2011-05-26 @ 20:37:33
URL: http://lillavild.blogspot.com
Postat av: Moa

jättefin klocka! förstår att han fastnade för den :)

2011-05-26 @ 21:44:38
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: kela

håller med om att det kan bli väldigt mycket fokus på genusfrågorna i bland. Väldigt mycket!

va härligt att du kunnat amma dina barn så länge :-) Jag hade med velat amma ännu, men Signe ville inte mer vid 10 månader. Tyvärr. Inte så mycket att göra åt.



Du får hälsa A att det var en väldigt fin klocka han valde :-D Även om jag inte gillar hello kitty ;-)

2011-05-26 @ 23:53:38
URL: http://www.kelascrappar.blogspot.com/
Postat av: Jessica

Hälsa Alvin att han valde en jättefin klocka!

Förstår att han är stolt över den och vill visa upp den.

2011-05-27 @ 07:47:00
URL: http://www.jessa30plus.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0