BVC AVKLARAT

Då har första BVC besöket blivit avklarat. Lykke fick en stor Ok stämpel i baken så vi skall dit igen den 17 maj.
Hon är nästans uppe i vikten hon hade då hon föddes, de flesta barn går ju ned litet efter förlossningarna så.
Och längden hade nått 52 cm. Jag tyckte det lät som en del då hon var 49 cm vid födseln men kanske det blev nåt felmått eller så HAR hon bara vuxit på längden helt enkelt. Huvudsaken är att allting var bra med henne.
Fick en goodiebag från Libero, en sådan fick jag med Lova också, men ingen med Alvin. Nu har de utökat sortimentet lite i väskan, där fanns mer blöjor, olja, reklam, en mössa, en vagnsleksak osv. Minns att med Lova kom det med en burk med mango puré också men annars inte alls lika mycket som nu.


Första dagen på tumis med barnen har förlöpt fint. Inget "onödigt" trots och gnat utan sonen har varit jätte lugn och harmonisk tills vi senare idag åkte till farmor efter BVC. Farmor hade ett tandläkarbesök att klara av innan så vi stannade och väntade, och sonen skulle bygga en koja med köksstolarna och han bannade mig och var arg på att jag inte kunde bygga en koja som farmor kunde, hennes var fin och täcket var minsanns slätt och rakt det med. att jag bad honom hjälpa mig och visa mig, det brydde han sig inte om. Nåväl, sedan struntade vi i kojan. Lykke sov bara mesta utav tiden vi var där. Kort sagt en bra dag och hoppas på en fortsättning i samma anda imorgon.




Hemkomna igen...

Kommentarer
Postat av: Linda / Snigeln Harald

Vilken sötis! Och den där dräkten är jag så bitter över, hade så velat ha en sån också, men förra sommaren var ju varm som i tropikerna från april framåt... :(

2011-05-02 @ 20:38:21
URL: http://snigelnharald.blogspot.com
Postat av: Carin

Herregud vad hon är fin! Ett riktigt litet sockersnöre är hon!

2011-05-02 @ 21:20:11
Postat av: l

Hej

Vilka underbart söta barn ni har. Har själv ett barnbarn på sjutton månader och ska få ett barnbarn i oktober. Det är så underbart med barn. Er familj har gått igenom en stor sorg. Jag tror lilla Lova har koll sina syskon där uppe i änglahimlen. Sköt om er.

Kram från en mamma/farmor och snart mormor på Gotland

(har varit på er underbara ö och bott i Mariehamn en vecka)

2011-05-02 @ 21:48:12
Postat av: MrsG

Söte!!! :-D

2011-05-02 @ 22:41:30
URL: http://mrsg-aquestionoflust.blogspot.com/
Postat av: Elin

Åhh vad gullig hon är :)

2011-05-02 @ 23:22:48
Postat av: Sus

Vilken söt tjej hon är Lykke. Grattis till nyskottet.

2011-05-03 @ 10:05:26
Postat av: Ulrika

Vilken liten goding!

Dags att byta ut bilden överst i bloggen nu, eller? ;) Hon är ju här!

2011-05-03 @ 11:14:06
Postat av: Johanna H.G

Vilken liten gosis tjej ni har.

Hur har storebror reagerat med Lykke?

Vill han busa, bära, röra och hjälpa till med lilla bebis?



Minns så väl att storsyster här hemma bara längtade efter att lillasyster skulle bli större så att de kunde leka med varandra :) Men så stolt hon var!

2011-05-03 @ 12:03:43
Postat av: Rebecka

Min gosse var också 49cm när han föddes och vid första BVC besöket 52cm.. trodde också de var en felmätning på BB men de kanske är möjligt att växa så mycket på kort tid :)

2011-05-03 @ 16:01:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0