DRIPP DROPP

Och det kommer regn. Naturen jublar säkert och det gjorde jag med idag inombords då jag kom ut med en tandläkarräkning med en sväljbar summa. Hål hade jag inte så jag behöver inte tillbaka om inget bekymmer uppstår. Inte i år iallafall.


Däremot skall jag till FPA imorgon. Barnbidraget brukar börja utbetalas månaden efter barnet fötts vilket innebär att Lykke borde få sitt första nu. Jag ansökte i december på nätet via deras sida och det stod att ansökan gått genom men det står fortfarande också bara summan för 1 barn denna månad. Så jag måste pallra mig dit och höra efter.
Visserligen om det är så att det uteblir nu så kommer det ju dubbelt nästa gång då pengarna är våra men det är förargligt med att det skall krångla, alltid.



Alvin och Lykke. Alvin har bett om lack på alla naglar. Såklart han fick det. Och jag måste le efteråt och tänka på Pride då han har målat dem och har en regnbågströja på sig.

Kommentarer
Postat av: Hannas pappa

Goda nyheter med tandläkaren - det är ju lite som att besiktiga bilen: det kan bli...dyrt...

Snygga naglar!

Massmis med

Niklas

2011-05-12 @ 22:35:48
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Anonym

Du kan nog vara lugn ang barnbidraget. Precis samma spörsmål hände mig för några månader sen. Trodde de missat, men det var någon fördröjning i systemet som gjorde att inte utbetalningen syntes. Den kom dock på rätt datum. Så det är nog helt lugnt men kolla med dem om du vill vara säker.

Alvin är så fin i sitt lack och tröja, klart killar ska få testa de också :)

2011-05-12 @ 22:49:50
Postat av: Elin

Va fin han är Alvin i rengbågströjan och om naglarna :)Så fina barn du har! :)

2011-05-12 @ 23:19:43
Postat av: Moa

finfina barn! vansinnigt snygg tröja har han också. jag har letat regnbågströjor ett tag men lätt är det inte. kram!

2011-05-12 @ 23:33:57
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Kia

En riktig innekille med målade naglar.Min Robin som är med i ett rockband och spelar el gitarr har målade naglar ibland när dom ska matcha slips och gympadojjor.Röd slips,röda dojjor,röda naglar.Gul slips.gula dojjor,gula naglar osv.Ser häftigt ut.Vem vet,Alvin kanske också blir en rockande liten kille?Ha en fin helg på Åland.Kram Kia

2011-05-13 @ 08:41:17
Postat av: kela

åh vilken liten sötis!!! Stort grattis till den nya familje medlemmen!!!



/Kela81 från "frattos tråden" på FL

2011-05-13 @ 23:37:30
URL: http://www.kelascrappar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0