FILMTIPS EFTERLYSES

Hösten fortsätter att för tillfället bjuda på sol och relativt behaglig värme. Härligt. Och gårdagskvällen så erbjöd hyrd film, The Children, och skulle vara en skräckfilm. Jag vet inte jag, sååå bedrövligt hemsk var den inte. Känner mig avtrubbad med skräckfilmer, de biter inte riktigt. Jag brukar ha såna där höga förväntningar innan men blir oftast besviken på att jag varit naiv och lättlurad när många säger, åh den var så läskig, den är så äcklig, jag höll på pinka i byxan... osv osv.  När The ring just började bli omtalad tänkte jag...ÅH äntligen något läskigt, vet ni vad? jag råkade visst somna medans filmen höll på. (ler).


Jag misstänker min avtrubbhet kan bero på att jag helt enkelt sett för många långt innan jag hade åldern inne ens, visst kanske man någongång kännt usch vad obehagligt men det är sällsynt. Men jakten fortsätter... Vilken läskig film MÅSTE man se? (Inte paranormalfilmerna, eller andra "dokumentärrysare" alá Blair witch, de går fetbort direkt.) Min kompis föreslog Nalle Puh i Sjumilaskogen, varpå jag måsta skratta, antar den har större effekt snart.


Medans ni bombar mig med filmtips kan ni samtidigt se på den bedårande, icke onda dockan nedan.






Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Skratta inte nu, men originalfilmen av Snövit är faktisk hemsk! Den ville inte ungarna se när de var små. samma sak med Bambi originalet. De var inte rädda för Jurassic Park och andra hemskheter, men de här två filmerna tyckte de var läskaga.. ;)



Annars är jag jättedålig på rysare..



Kram:)

2011-10-01 @ 23:39:07
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com/
Postat av: Annika

Nån som jag sett och ALDRIG kommer att se igen är "The Grudge". Jag sov med lampan tänd i en vecka efter jag sett filmen. Tydligen finns det en två också. Den tänker jag inte se. Kan knappt se dvd-omslaget längre. Hua!



Kram från Arvids änglamamma

2011-10-02 @ 09:48:28
Postat av: Moa

fin tjej :D

haha, började också plöja skräckfilmer innan jag hade åldern inne, men jag tycker de är skitläskiga första gången och sen är de mer antingen bra eller dåliga... gillar faktiskt the ring-filmerna, speciellt den andra! antagligen journalistådran i mig som talar.

the others tycker jag är väldigt bra. annars är det väl framförallt the ring jag gillar bland skräckfilmer. the gift och stigmata är okej också. tror jag såg mig mätt på skräck i tidiga tonåren... och gud vad arg jag blev när hannibal hade premiär när jag var FJORTON - då var när lammen tystnar min stora favoritfilm :p vågade inte precis köpa en biljett för att sen bli nekad, kändes rätt ovärt att lägga en stor del av månadspengen på det.

kram

2011-10-02 @ 17:18:54
URL: http://dayviews.com/legobit/
Postat av: Emelie

Läbbiga filmer, ingen skräck med värre tycker jag. Lammen tystnar, Seven, Cityzen X, the grudge, the ring,

Postat av: Anna-ängeln Lova, Alvin och Lykkes mamma

Moa, The Others är bra, faktiskt.

The Ring filmerna som jag nämnde om är som sagt ingenting jag direkt gillade. ^^, men det finns ju många filmer... hmm när skall man hinna genom alla man vill :-p

2011-10-02 @ 18:59:37
URL: http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: Linda

Det finns ju alltid den där där en läkare (?) syr ihop några människor mun mot anus.... Vad är det den heter....?

2011-10-03 @ 10:33:45
URL: http://miss-misschief.blogspot.com
Postat av: mija

jag kan inte komma på nån skräckfilm.. men en film jag tyckte var väldigt väldigt bra var.. pans labyrint....

2011-10-03 @ 10:56:43
Postat av: Anna-ängeln Lova, Alvin och Lykkes mamma

Linda...den tipsade en bekant om här om kvällen, The Human Centipede heter den tydligen och kommer att komma ut som tvåa och en planerad trea med, den låter lite sjuk faktiskt ...hrrmm. Har kollat på discshop men den fanns ej inne just där. :-)



Tack alla för tips som kommit in.

2011-10-03 @ 11:04:26
URL: http://bambinidolce.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0