MEDIUM SOM PORTÄTTMÅLAR

Igår kom jag in på en blogg vars skribent hade varit med sin kvinna på en seans där det var ett par som jobbade tillsammans som medium. Tydligen var mannen berättaren och kvinnan porträttmålaren. Någon som känner till dessa? Berätta gärna mer isåfall. En facebookbekant till mig hade tydligen varit på en likadan sittning av dem och fått en avbild av den som sökt kontakt, och den hade varit helt lik förstod jag, av den bortgågne släktingen. Dock hade hon glömt bort vilka de var som höll seansen.
Kvinnan jag läste om ovan hade fått en bild av sin mormor nermålad och då var hon helt övertygad tillsammans med allt det andra som sagts av mannen.
Jag tycker det lät så intressant. Jag menar, hur skulle en främmande människa veta hur ens mormor eller fast mormorsmormor sett ut då denne levde annat än den berörde som högst antagligen bara har fotografier hemma och kanske i minnet.


När jag läser runt på nätet brukar vissa skeptiker nojsa om att det och det "företaget" lovar mediumet en massa pengar om man bevisar att man gör något äkta och att man inte driver med människorna och att man gör det här när man blir kontrollerad så de kan fånga in bevisen. Men det faktum är ju att medium som jobbar seriöst får inte göra det, de får inte använda sin kunskap i syfte att ta betalt för egen vinning för att bevisa vad de kan, då deras förmåga kan "tas ifrån dem", har jag förstått. Det är nog därför dessa skeptiker får fortsätta vara skeptiker och att vetenskapen har sitt att lära de med ännu. Det är helt enkelt meningen att allt skall man inte veta ännu, oavsett forskning, vetenskap eller ej angående det okända. Men som sagt, vet någon något mer om dessa två parjobbande medium, där mannen berättar/förmedlar och kvinnan samtidigt målar av den döde som den såg ut då den levde, så maila gärna din story till [email protected] om du inte vill skriva i kommentar. Tack!

Kommentarer
Postat av: Kia (ängeln Simons mamma)

Lite fascinerande,har aldrig hört talas om detta.Men det mediumet jag var hos förra veckan talade om att Simon hade en kvinna vid sin sida,jag trodde det var Simons farmor men det var det inte för farmor var för ung sa hon,72år när hon gick bort förra sommaren.Denna kvinnan var mycket gammal och det gick snabbt upp för mej i min förvirrade hjärna att det var min mans farmor.Hon gick bort drygt ett halvår efter Simon för hon ville inte leva längre efter denna enorma sorg och saknad.Hon blev 101 år,vi firade henne stort när hon fyllde 100 år påskafton 2007.Simon älskade denna kvinna.Klart att det var hon som mediumet såg och hon förklarade hur hon såg ut och det stämmer.Visst är det otroligt?Kram Kia

2011-10-05 @ 12:41:46
Postat av: Frida

Hejsan,

mediumet som jag skrev om i mailet heter Jane Lyzell, hon arbetar på Ramsberggården i Sverige och hon finns även på facebook med en personlig sida och på "Ramsgården RSS".

Med varma hälsningar /Frida

2011-10-09 @ 20:10:40
URL: http://corabellelee.blogg.se/
Postat av: Maria Nilsson

Jag har också hört att medium inte får ta betalt för sina "tjänster", ändå finns det medium som tar höga summer för sittningar, man får däremot ge dem pengar som en gåva, hur mycket bestämmer man själv.



Du kanske skrivit i din blogg någon gång och jag har missat det, men har du kännt att Lova hälsat på hos er sedan hon gick bort?

2011-10-10 @ 08:58:29
Postat av: Anna-ängeln Lova, Alvin och Lykkes mamma

Maria- vet ej om du läser här men jag svara här. Jag har försökt känna efter, men egentligen kan jag inte svara säkert, men nja jag tror faktiskt inte det. Jag tror att det är mer önsketänkande? eller vem vet.

2011-10-10 @ 09:08:51
URL: http://bambinidolce.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0