TROLLGUBBEN & MINNEN

Den här trollgubben har just blivit lämnad i i parken för första dagen. Om alla lämningar går lika bra som idag så tror jag det här kommer att vara kanon för honom. Efter 20 minuter sa jag åt honom att nu åker jag hem en par timmar, diskar och sånt och han hade knappt tid att säga hej då åt mig. Han kom genast igång att leka med alla ute leksaker. det verkar alltså lovande fast det säkert kan komma något litet bakslag ännu.


För mig kändes det genast lite vemodigt. Lovas gamla väska hon haft där vittnade imorse om gamla tider, några gamla sandkorn fanns ännu kvar i väskans botten och påminde om en frisk tid innan allt det hemska började.
Men nu, nu är Alvin i parken, med Lovas gamla väska och leker där Lova lekt en gång. Personalen har ändrats något men "huvudpersonen" vet om vår bakgrund sen tidigare. Det känns bra.




Kommentarer
Postat av: Emelie

Vad kul för honom. Tack för att du delar med dig av dina känslor och tankar. Det gör ont i mig när jag läser men du är stark som inte låter dina känslor stoppa Alvin. KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0