ETT BARN BLIR TILL!

De flesta som varit gravida känner till Lennart Nilssons bok, Ett barn blir till. Många är vi föräldrar som myst över boken och alla de fina bilderna. Dessvärre kanske inte alla vet "sanningen" om boken och jag har egentligen inte heller reflekterat över den föräns jag läste om det idag. Men på något vis förklarar det ju hur han lyckades få bilderna så bra, men visst kanske många känner sig lite snuvade och inte kommer att ha samma känsla för boken och bilderna.
Och JA man läser själv om man vill, annars låter man bli om man inte vill ändra syn på mysboken. Klicketiklick här.

Kommentarer
Postat av: Moa

tror jag läste det i en fototidning för några år sedan faktiskt. men det är nog svårt att veta för alla som inte plöjer fototidningar som jag gör...

2011-09-29 @ 16:31:26
URL: http://dayviews.com/legobit/
Postat av: Johanna

Har boken i hyllan. Visste från tidigare att bilderna inte var tagna i livmodern men annars hade de ju inte heller varit så himla fina. Vet inte riktigt vad jag tycker. Lägger de här bilderna under medicinska bilder. Tycker det nog finns obehagligare bilder...

2011-09-29 @ 20:03:27
URL: http://strandbyudd.blogspot.com
Postat av: Veronica

Nå jag klickade ju på länken, dum som jag är. Man blir nog illa berörd :( Så naiv man är...suck.

2011-09-29 @ 20:22:23
Postat av: Linda

Jag har vetat om det i många år såg en dokumentär om hans arbete. Dock köpte jag filmen i våras när jag var gravid och tyckte ändå att den är underbar men jag har aldrig kunnat köpa böckerna.

2011-09-30 @ 07:09:17
Postat av: Sandra

Har ofta funderat på hur han fick till så himla bra bilder när det är så mörkt i livmodern, inte en tanke på att det var på detta viset.

2011-09-30 @ 09:35:00
Postat av: kärlek och trots

Har alltid trott att han fotat inifrån livmodern. Blev faktiskt ganska illamående nu, att man suttit och tittar på döda barn i den fina boken som jag köpte när jag väntade Filippa. Uuh =/

2011-09-30 @ 19:54:13
URL: http://lillavild.blogspot.com
Postat av: penny

Men oj vilken nyhet, tur jag "myst" med den boken tre gånger redan :P Det kommer jag då inte göra den fjärde gången kan jag säga. Jag blev lite chockad faktiskt, men nu är det ju förklarligt ändå.



Tack för upplysningen!

2011-10-02 @ 22:02:07
URL: http://pennys.webblogg.se/
Postat av: Maria Nilsson

Köpte boken för mer än 20 år sedan för att visa syskonet hur babyn växte i magen och hur den såg ut månad för månad. Hade jag inte gjort om jag vetat sanningen, skulle inte gjort det idag.

2011-10-10 @ 20:43:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0