LJUSFOLKET IGEN

Jag skulle ju återkomma till boken om Ljusfolket. Säga vad jag tyckte om den och så. Ja, inte för att jag tror på utdrivning alá exorcisten som tydligen förekom i något kapitel så var boken ganska bra, den hade väl om man känner så, en del logik. Kanske något "svar" som lugnar någon som sörjer och saknar. Milda svar på vad som händer barnen som aldrig blev födda, barnen som ej fick bli stora, de vuxna som dör gamla osv. Man får helt enkelt plocka sina egna små godbitar ur boken, de bitar man tycker om och fundera över dom. Jag skulle kunna säga att boken får 3,5 små stjärnor av 5. Den var väldigt återkommande till samma ämnen, lite smått ältande, men det är väl vad i första hand sörjande människor vill ha, och höra och göra, älta fram och tillbaka, ha svar och höra just det författaren skriver.
(Bortsett från utdrivning av smådjävlar ha,ha). Men jag tycker absolut den är värd att läsas, och den är inte på något vis dålig annars. Rekomenderas absolut åt de som mist eller annars bara är "sökanden".




Kommentarer
Postat av: Hannas pappa

Benny Rosenquists närmast otåliga suck "JA, jag SEER er.." när han gick genom församlingen och plötsligt stannade framför oss ljuder ofta i bakhuvudet...Det mötet parat med åtminstone sju ytterligare oberoende händelser (och då syftar jag INTE på de ord Hanna själv uttalade) har ju format den plattform av övertygelse som vi numera kan utgå ifrån...

Massmis med

Niklas

2011-09-18 @ 20:31:54
URL: http://hannagull.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0