UNDRAR SA FLUNDRAN

Ibland tänker jag att Ahhh det där måste jag blogga om. Men sedan drar jag mig alltid ur. Jag tänker alltid att vem vill läsa sådant är hokus pokus tönteri, är människan helt ko-ko osv så det slutar med att jag låter sådant vara helt.
Jag syftar alltså på sådana där oförklarliga ting, mediala saker osv som jag tycker är av intresse. Långt innan Lova dog har jag alltid haft något intresse för det ämnet, ja egentligen ändå sedan tonåren. Men det mesta håller jag för mig själv.


Någongång har man pratat lite med någon eller försökt men de flesta bekanta tittar på en som att- "Okej om du bor i "Grelle" men kanske du bor på fel plats där, att du borde bott dit nedåt sjön istället". (Mentalsjukhuset, men det skall ju flyttas bort men "Grelle" lär ju alltid förknippas med det mer eller mindre då många vuxna mumlade om det när man var barn typ). Så egentligen begränsar jag mig en hel del med bloggandet, det gäller många saker jag tänker på. Jag känner lite så där att, jag är konstig ha,ha. Man skall vara så där normal hela tiden och inte tro på någonting speciellt. Nå väl, det var bara svammel igen från mig. Jag blev och fundera mer på det där ämnet efter den där boken jag skrev om här om dagen. Vissa utdrag ur den var så välskriva .(ocn några mindre som det kan vara i många böcker). Som det om meningen med korta liv, intressant kapitel.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ja du, man blir lite idiotförklarad av folk som tror sig veta bättre!! Men vi som tror, vi tror!!!

Kram o grattis till lilla Lykke på 5-månadersdan :))

2011-09-22 @ 22:20:02
Postat av: Niklas

För mig är det inte hokus-pokus. Skrev precis några rader om "tro" men orkade inte publicera dessa..kanske imorgon...

Massmis med

Hannas pappa som TROR

2011-09-22 @ 23:33:55
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Flumlum

Mycket av det som "idag kallas medialt flum osv" är traditioner av tro som är långt äldre än dagens stora världsreligioner, faktum är att religioner tagit flera av förtida traditioner tagits av tex kristendomen och gjorts om för att passa religionen. Är det något som är flum är det vår tids religioner med krig, pedofiler, endast några får samtala med "andra" sidan, avlatsbrev från förr och annat som kyrkan tjänat pengar och makt på. Om man läser om Auborginernas leverne, medicinmännen bland indianerna, häxornas sätt att leva av naturen är det så mycket mer naturligt, logiskt och värdigt sätt att leva än de flesta accepterade religioner som finns idag. För mig är många av dagens religioner flum inte att leva av naturens levebröd, människans energier/aura, healing, kontakt med avlidna släktingar vars själ lever vidare. Känns iallfall mer troligt att de svarar mig än något som kallas Gud eller ännu mer långsökt att endast en präst som kan ge buskap från en Gud till mig. Nej det är flum!

2011-09-23 @ 09:13:20
Postat av: Ida

Jag tycker inte heller det är flum! Jag är helt övertygad om att våra älskade som gått bort ändå finns här för oss.

2011-09-23 @ 10:21:59
URL: http://Www.sweeti.se
Postat av: Lotta

Tycker inte det är flum när det handlar om det mediala och det är ju DIN blogg, eller hur?

Varför inte skriva om det som du själv tycker är intressant? Det viktiga är att du får skriva av dig och inte vad alla andra tycker, sedan är det inte helt fel om det är intressant och det mediala är ju väldigt intressant. Kan bli en del diskussioner omkring det och så är det ju om allt annat också.

Du får ha en skön dag!

2011-09-23 @ 16:45:04
Postat av: Anna-ängeln Lova, Alvin och Lykkes mamma

Nå ni har så rätt att man skall skriva vad man nu vill i sin blogg men jag är ändå så där mesig. ^^



Flumlum... så sant det du skriver också om religioner osv.

2011-09-23 @ 19:13:43
URL: http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: Carola

Tycker inte det är flum och det är Din blogg,kan säkert bli diskussioner när folk sitter bakom en skärm men öga mot öga har jag förstått att man skall dit ner mot sjön.Men har hälsat på bekanta och där är vackert värre fast nu har dom ju flyttat.Jag har lärt mig att ha tankarna för mig själv för att inte göra fler förvirrade ,räcker med att själv va lite tokig.Finns så mycket oförklarligt man funderar över t.o.m. vet.

Ha en solig helg.Kramar!

2011-09-23 @ 19:58:37
URL: http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: Jenny

Äsch, skriv allt du vill och kan skriva om, det är ju du...och det mediala är inget trams och de som tycker det får allt tycka det. Vi är nog alla lite ko-ko till mans men man vågar sällan sticka ut för mkt...jag bestämde mig därför när jag började blogga att näe, skit i vad alla andra tycker, de ska få se hela mig, inget annat...hur knäpp de än må tycka att jag är ;) Hoppas du vågar. Jag ska träffa en synsk snart och då ska iaf jag skriva en del, kanske du vågar då? Kram Jenny

2011-09-24 @ 15:20:14
URL: http://minimaxen.blogg.se/
Postat av: Kia (ängeln Simons mamma)

Skriv vad du känner för och inte vad dom som läser förväntar sig.Har alltid trott på det mediala och är lite åt det hållet själv.Har haft kontakt med ett medium som sa saker som han inte kunnat veta om det var bluff.Kramar Kia

2011-09-24 @ 16:02:01
Postat av: Lisbeth

En klok människa sa en gång att: "Var och en är salig i sin egen tro"

Det har jag alltid levt efter. För det som Ada kallar flum, är livets sanning för Rut, det som är heligt för Kalle är humbug för Musse

Och sedan finns det allt däremellan.

Jag är som du vet av den bestämda åsikten att en persons blogg, är den personens hem. Där skriver man, och funderar över det man själv vill

Det tror jag de allra flesta respekterar. men det finns ju tyvärr alltid de där fega, ynkliga snyltgästerna som, för det mesta, anonymt ger elaka kommentarer. Dem ska man bara skita i! (Förlåt språket, men de gör mig heligt förbaskad) Antingen ta bort deras kommentarer i tysthet, eller också hänga ut dem, och låta oss andra bita ifrån.

Hm, lite väl långt utlägg, när jag egentligen bara skulle säga:

Du ska skriva det du vill och funderar över..

;)

Kram

2011-09-24 @ 17:01:15
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0