FREDAG = TREVLIG HELG

Så var det nästans helg igen. Tänkte bara kika in via och önska alla en trevlig helg. Min blogg blir det allt kortare inlägg i, och mindre uppdateringar så... jag är väl medveten om det och det är också ett ganska medvetet val från min sida att dragit ner så mycket på skrivandet som jag gjort.
Däremot så kommenterade jag ett foto på en författares sida  på Facebook igår, Maria Housden som skrev boken Flickan med de röda skorna, om sin dotter Hannah som hon förlorade i cancer. Döm min förvåning då hon svarade på fotokommentaren jag gav. Min usla engelska tog jag bort från dumpen, men kort sagt berättade jag bara att jag läst hennes bok om hennes Hannah och de röda skorna redan då min dotter var bara dryga året gammal, för att 5 år senare själv förlora henne i cancer. Min känsla av de som blivit riktigt mer kända är det så få som ens bemödar sig att svara. Så det här kändes som väl bemötande, av någon som mist till en annan som mist.





Kommentarer
Postat av: gertie

flickan med de röda skorna har jag oxå läst. En annan bok "En ängel till låns" skriven av Humlan Milton är ett annat boktips. Den handlar om när hennes lille son fick cancer och sen gick bort. Så likt våra barns och våra familjers hemska öde. Den boken kändes det nästan som om jag själv kunde ha skrivit. Så likt våra år med cancern och tiden efter.

Ha en trevlig helg. Kram från ett idag vintrigt Skåne

2012-01-27 @ 15:01:15
URL: http://kittyhansens.blogg.se/
Postat av: Kia (ängeln Simons mamma)

Det spelar ju ingen roll om vi är kända eller inte,har man mist ett barn så är vi alla lika med vår sorg och saknad.Det måste kännas bra att hon svarade.Naturligtvis är hon en fin människa med empati för medmänniskan.Ha en fin helg på Åland.Kram Kia

2012-01-27 @ 18:06:43
Postat av: Maria Housden

Thank you, Anna-Maria. <3. And you are right, Kia. We are all equal in grief. <3

2012-01-28 @ 21:13:50
Postat av: Ängeln Lova, Alvin och Lykkes mamma

Gertie- har ej läst boken, men hört om den. Kram



Kia, så sant såklart, men också som du säger, att få ett svar betyder mycket. På något vis bekräftar det nog att kändisskapet ännu inte stigit en över huvudet som det tyvärr gör för en del. :-) Och nu är helgen slut. Vad trist. :-/ Kram



Maria Housden <3 thank you for your reply.

2012-01-29 @ 11:19:46
URL: http://bambinidolce.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0