MÅNDAG IGEN+ VIKTEN AV RUTINER

Jaha, måndag igen. Här har vi ätit frukost,klätt på oss, gjort i ordning Lovas parklåda och nu skall hon bara titta på Lilla prinsessan på tv innan vi klär på oss och beger oss iväg till parken med henne. Sen far jag och Alvin hem igen och han går äter väl lite "mamma-mat" så går han och sova i vagnen och då skall jag passa på att gissa vad. jo det blir väl att diska och sätta igång en maskin med tvätt. Jag har ganska enformiga dagar med regelbunda rutiner men me like that.
Eller visst det händer ju att jag sitter här och äter något gott och bara surfar också, så hjälper Alvin mig med disken när han vaknat, det gillar han med. Jag förstår inte hur endel bara kan ta dagarna hit och dit som de kommer utan att behöva ha rutiner att hålla sig efter. Jag tycker det är skönt med rutiner då man har barn + att man både hört,sett och läst och märkt att barnen mår bra av att veta vad som händer ungefär när. Visst om det aviker någongång men dagar där allt bara är en enda röra och det händer vad som helst närsomhelst. Nej tack. det är inget för oss i vår familj där barnen och jag/vi (om pappa hinner hem) äter mat vid c.a 17 och är i säng kl 20 och innan dess har dom hunnit få ev.kvällsmacka eller annat att äta, badat,fått pyjamas,borstat tänderna + avslutar med lite mys och bompa...
Nej nu måste jag fortsätta ställa i ordning, snart far vi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0