MASSOR MASSOR ATT GÖRA

När Lova blev sjuk blev det verkligen eftersläp på skötseln av hemmet, det blev så mycket annat att tänka på och är ännu mycket som kommer före hemmet. Jag börjar känna mig lätt desperat snart att hitta rätt ände att börja i förutom det vanliga med disk och tvätt. En gång i tiden var jag "äckligt pedant", dammsög alla dagar, och hade aldrig disk framme eller överfull tvättkorg eller stökigt i hallen. (Det innan Alvin föddes) Men nu har något börja släpa efter.

Jag borde sortera mina egna papper och räkningar bland annat och ta en rejäl omgång med moppen. Jag borde också börja se mig omkring efter en ny dammsugare fast maken är väl nöjd med den gamla men inte jag.
Bilen måste städas den också. Och så är det ju sjukhus imorgon igen och äsch, det känns bara rörigt allting just nu. I hemmet och i huvudet.

Tur att det är sällan man får spontanbesök även om grannen kom igår med en kastrull med svampstuvning i och undrade om vi ville ha den för hon hade gjort så mycket och hade så mycket svamp. Det var väl lite så där , Å nej kommer du in i röran.
Nu måste jag strax lägga Alvin på vila och tvätt skall hängas upp, torr tvätt skall in i skåpen.
Jag funderade förut på en sån där "göra lista" och även om jag aldrig riktigt brytt mig om det borde jag kanske göran en. Men sen när jag nått slutet, ja då är det väl dags att börja om på nummer ett på listan igen känns det som.

Nej det är nog så jag måste hitta den där motivationen, den finns där men kommer sällan fram. Min man är nog ingen sådan där pedant typ han heller. Han ser ju såklart när det är stökigt men smiter gärna ut och gör något mer manligt ute som att som att hugga ved eller klippa gräs eller spika på något.
Annars är det kanske jag som har för höga krav på mig själv och bara tycker att alla andra alltid har kliniskt topprena, välvårdade hem och "snytna ungar". Eller kanske det är en tillfällighet då jag kommer, att de har städat just då.





Kommentarer
Postat av: Carina

Du hushållet finns nog kvar :) ta litet i taget så löser det sig nog, det e bra med lite skit i hörnen, huvudsaken e väl att ungarna har kläder på kroppen och är någorlunda hela o rena o att det finns mat på bordet och att ni mår hyfsat bra med tanke på situationen. Det eju förståeligt att motivationen inte finns just nu hos dig!!! Kram

2009-08-30 @ 11:29:56
URL: http://ina2girl.blogspot.com
Postat av: Erica

Jag kan förstå dina tankar och känslor - men jag tror jag kan lova att ingen anklagar dig med tanke på den sits ni är i just nu.



Egentligen har du gjort det enda rätta - fokuserat på det som egentligen betyder nåt - familjen och dess välbefinnande.

Många gånger tror jag att "vi" gör ett stort, stort fel, nämligen stressar upp över sånt som egentligen inte är så viktigt o ställer alldeles för stora krav på oss själva.



Ta det lugnt och ta en sak i taget!!

2009-08-30 @ 15:38:21
URL: http://getaangsbacken.blogg.se/
Postat av: Jill

Har inte alls hunnit komma förbi, men jag vill köpa den, vare sig den är lite fläckig eller så:) Ska troligtvis till Mattssons imorrn så kanske vi kan kika förbi då, dock är B på adgis då, men iaf... Ha d bra!

2009-08-30 @ 17:42:23
Postat av: Lowa

Huvudsaken man mår bra själv... men jag klarar dock inte av att hålla huset tipp topp med 5 barn. . . och lika glad är jag för det. Det handlar väl mera om vad man prioriterar just då, men äsch.. det finns så mycket måsten eller hur? :)

2009-08-30 @ 21:19:21
URL: http://www.lova.bloggagratis.se
Postat av: jenni

Känner igen det där! Höga krav på sig själv är otroligt jobbigt i dessa stunder! Det är lättare sagt än gjort att "tänka om"! Men för min del så har det kommit med tiden, så smått börjar man släppa på sina krav och man märker att det funkar ju trots allt, även om det ligger lite dam i hörnet! Sköt om er! Kram

2009-08-30 @ 22:31:18
URL: http://jenni80.bloggsida.se
Postat av: Tessa

Nej nej nej, hushållssysslorna går SIST. Huvudsaken är ju att man hinner blogga. Fattar inte de där som 2-3 ungar hemma, damfritt o undanplockat, de kan inte hinna blogga dom iallafall =)



Skämt o sido, försök att inga ha nå sådana måsten, tvätta när trosorna är slut typ. Du har annat att tänka på o rå om.

2009-08-30 @ 22:40:54
URL: http://bianco.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0