HEMMA PÅ ÅLAND

Nu är vi hemma på Åland igen, hela familjen. På ett vis är det skönt på ett vis smärtsamt. Det är ju nu man bara får leva i nuet och se Lova ligga i sängen med sin syrgas. Ibland hostar hon och säger aj för att det gör ont i hennes bröst.
Det är underbart väder ute men för mig skulle det fast få hagla och blåsa kuling. Medans grannen har besök av sina släktingar och den jämngamla med Lova flickan så tampas vi med att orka se dom just nu, se deras friska pigga flicka och också Lovas fd. gamla bästis skutta omkring såsom hon och Lova en gång gjorde tillsammans, nästans oskiljaktiga.


Jag blir nästans äcklad av all lycka och glädje runt om mig just nu, det är fruktansvärt svårt att kunna se allt fint och njuta av det. Det går inte, inte just nu.
Det känns som om jag inte får så mycket vettigt sagt eller skrivet eller gjort. Folk runtom frågar hur det känns att komma hem igen. Jag svarar ärligt och kort att det på ett vis känns som ett steg närmare döden. Medans jag tycker om att vara hemma i lugnet. Det jag hatar, verkligen hatar är att veta att vår familj är krossad, isär, söndertrasad. Alla tänkbara ord som inte innehåller vidare glädje just nu. Hatar griniga människor, gnälliga människor, all äcklig lycka. Varför i helvete kunde inte vi få lite grann glädje och lycka alls. När tusan får man bli lycklig igen.


Det kommer alltid att saknas en person vid vårat bord. Alltid saknas en i våran familj, i våran släkt och i allt vi gör tillsammans.
Jag har aldrig direkt kännt mig bitter, eller tyckt att det varit lönt och vara bitter över småsaker. Men att förlora sitt barn inom kort, gör en fruktansvärt bitter, arg, förtvivlad, äcklad, avundsjuk och tokig. Tänk er all smärta ni någonsin kan närma er. All känslosam smärta.
En mamma som förlorade sitt barn i cancer på 80-talet skrev i sin bok då sonen avled, att det kändes som om hon genomgått en andra förlossning. Och ibland påminner det nästans som en förlossning, som en enda lång tung resa man måste genomgå.


Nu blir mitt inlägg helt utan något vettigt innehåll alls, jag är bara trött, arg, bitter, irriterad, frågande, äcklad, arg, avundsjuk.
Allt jobbigt känslomässigt ni bara kan tänka er.
Och överallt dykler 2 och 3 barns föräldrarna upp. Med alla barn i släptåg, lyckliga och ovetandes om att där sitter en annan mamma med sin son, och på sjukhuset ligger hennes 6 åriga dotter och skall dö i c a n c er.
FY FAN!
Det är som när man är gravid, då dyker magarna upp överallt och alla nyfödda och barnvagnarna.
Nu ser man bara storfamiljerna och speciellt flickorna överallt. ÖVERALLT.
Vilken mental jävla påfrestning. Samt alla minnen överallt. Det är nu alla fina minnen och alla saker hemma också plågar en, hur kan man redan sakna någon så hemskt. En som ännu inte ens dött. Om det känns så här svårt nu, vad kommer det inte att kännas sedan?






Tidigare i april 2010.


Kommentarer
Postat av: madde

Hoppas ni får njuta av varandra i allt elände! Och såklart hoppas jag på ett mirakel! Det är hon värd.

2010-05-14 @ 16:56:02
Postat av: Mitha

Mina varmaste tankar till er

<3

2010-05-14 @ 16:56:38
URL: http://himmelohelvete.se
Postat av: Felicia

Tänker på er och skickar massa kramar till lilla Lova och dig!

2010-05-14 @ 17:12:19
URL: http://wildaandersson.blospot.com
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Men herregud! Det är väl SJÄLVKLART att det är jobbigt att se folk gnälla över sina i jämförelse otroligt löjliga "problem" eller se folk uppleva glädjen ni berövats! Inget konstigt alls att du känner så!



Men jag håller inte med dig om att ditt inlägg saknar vettigt inehåll - tvärt om så ger det ju dig något att skriva det och det är viktigt för oss andra att se er verklighet, veta hur ni känner. kan det bli vettigare?



Jag blundar inte, jag tar emot det du skriver, jag vill hjälpa dig att bära det, skriv av dig så mycket du bara förmår och dela med dig av smärtan till oss som läser.



Var precis så arg och bitter du vill, du behöver inte be om ursäkt, det är din rättighet.



Kramar! Sååå oändligt många kramar!

2010-05-14 @ 17:17:14
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: J

Kan inte ens föreställa mig smärtan ni går igenom. . Kan bara skicka en varm kram och all styrka jag har.

2010-05-14 @ 17:35:52
Postat av: Elin Asplund

Att för en millisekund ana er smärta, är olidligt. Hur ska då inte ni ha det?

Du har fått mig att bli en ännu mer närvarande person, jag har alltid tänkt på att leva i nuet, men ännu mer sedan jag hittade din blogg. Framför allt med en större glädje. Vilka underbara bilder du delar med oss, Lova är så ljuvlig! Och katten verkar ha en alldeles förtjusande personlighet han också.



Kära hälsningar från Elin

2010-05-14 @ 17:56:22
Postat av: Malin

gud vad hemskt. jag känner er inte men är ändå så ledsen för er skull...hade jag kunnat göra något så hade jag gjort det...de enda jag kan göra just nu är att skänka er en tanke o en stor varm kram. <3

2010-05-14 @ 17:59:16
Postat av: Maria

Åh Anna-Maria, man får känna sig arg, bitter, avundsjuk osv.... känslorna måste ut någonstans. Helst av allt skulle man bara vilja skrika rakt ut & be någon att väcka en ur denna hemska mardröm!!!!!

Men jag tror inte att Lova tänker så när hon ser dig.... hon ser nog den bästa mamman i hela världen, som finns där hela tiden för henne & ger henne trygghet, värme & kärlek. Ta hand om varandra... hela familjen.

Många kramar Maria "Josefins mamma"

2010-05-14 @ 18:00:49
Postat av: Åsa och Emil

Fina Lova <3

Det gör så ont i hjärtat av att veta vad ni går i genom just nu.

Det finns inga ord....



/Många styrkekramar från oss i Eskilstuna

2010-05-14 @ 18:06:08
Postat av: Lotta

Känner igen alla dina känslor. Många kramar

2010-05-14 @ 18:06:38
URL: http://www.siredison.blogspot.com
Postat av: Amanda<3

mina varmaste kramar o tankar till er <3

2010-05-14 @ 18:07:56
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: clea

Mina varmaste tankar åt er alla. Jag ber om ett mirakel varje kväll

2010-05-14 @ 18:20:35
Postat av: Nettan

Hejsan Anna-Maria !

Jag kom att tänka på en låt när du prata om vädret att det kvittar.

Det är Regn hos mej med Orup.

http://www.youtube.com/watch?v=uKNiD_O__tc



Den har betytt mycket för mej många gånger.

Ni finns i mina tankar dag som natt.

Jättekram !

2010-05-14 @ 18:22:09
Postat av: Mali

Vanskelig å vite hva man skal si..føler så med dere..at det er tøft å se andre lykkelige familier skjønner jeg..kan faktisk føle deres smerte..ikke ofte jeg gråter når jeg leser blogginnlegg,men det gjør jeg nå..alle gode ønsker for dere alle videre fremover,vi er mange som føler med dere og tenker mye på dere.

Klem fra Mali i Norge

2010-05-14 @ 18:25:23
Postat av: Anna

Det skär i hjärtat att läsa vad du/ni går igenom :(. Önskar att man kunde göra ngt! Ni finns i mina tankar.. Styrkekramar!

2010-05-14 @ 18:36:56
Postat av: Johanna (L.A.Woman)

Tänker på er massor och läser din blogg ofta. Det är så fruktansvärt, sånt här ska inte få hända!!!!!! Massor av styrkekramar till er alla, inte minst till er vackra lilla Lova <3

2010-05-14 @ 18:42:17
Postat av: Patricia

Inte så konstigt att du känner som du gör, det skulle nog varenda människa i er situation göra. Jag har sagt det förut och jag säger det igen;livet är orättvist! Jag önskar att jag kunde hjälpa...

2010-05-14 @ 18:56:04
Postat av: Carina

Mina tankar finns hos er, hoppas hon inte har ont.

Jag hoppas även ni har stöd och hjälp i dessa svåra stunder. Kram

2010-05-14 @ 19:02:26
Postat av: Linda

Jag hoppas fortfarande på ett mirakel ! Så länge hon lever måste man väl det?

Jag förstår även att du förbereder dig på nåt vis..Det måste vara skit jobbigt att komma hem på ett vis, fy fan vad jag lider med er <3



Det är inte alls konstigt att du har de känslor du har nu, å ut med det i bloggen bara!!



2010-05-14 @ 19:16:58
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se
Postat av: Linda

Ni behöver alla kramar och omtankar ni kan få. Du har all rätt att reagera som du gör, för det ÄR orättvist!!!

Varma kramar till er familj.

2010-05-14 @ 19:19:22
URL: http://buslarson.blogg.se/
Postat av: Veronica

Att du redan saknar och sörjer Lova är nog ett sätt att förbereda dig för det oundvikliga,hemska ofattbara som kommer att ske.

Finns inte Lovas bästis kvar i hennes närhet?

Sorgligt isåfall.

Finaste Lova,

tänker på dig hela tiden.

Hoppas de tar väl hand om dig på sjukhuset och medecinerar så du slipper ha så ont i bröstet när du hostar.

AnnaMaria,

styrkekramar mitt hjärta blöder för er.

2010-05-14 @ 19:31:06
Postat av: Moa

De varmaste av kramar till er alla i eran fina familj. Har läst en bra bit tillbaka i bloggen, och kan se att i denna familj bor så mycket kärlek.

/Moa

2010-05-14 @ 19:33:05
Postat av: vill bara säja något

Jag vet att det inte spelar nån jävla roll i allt vad du (ni) går igenom, men du skriver verkligen jättebra.

Hur hemskt det än är att läsa om detta på din blogg, och försöka sätta sig in i det du är mitt i, så ger det en oerhörd styrka.

En känsla av att älska varje sekund, även om det känns svårt.

Önskar så att det fanns något som kunde hjälpa er, men "de högre makterna" har svikit er så hårt.

Du kommer alltid att ha en dotter, du slutar aldrig vara hennes mamma även om hon är "borta".

Som sagt, jag vet att detta inte spelar någon roll i det helvete ni är i, men jag vill bara ge några ord. Säja att jag uppskattar det du gör, då du berättar om detta för oss andra.

Styrka.

2010-05-14 @ 19:44:08
Postat av: JOHANNA

JAG HAR TÄNKT PÅ ER HELA DAGEN & HOPPATS ATT ER RESA TILL ÅLAND SKULLE GÅ BRA.

LOVA FINNS I MINA TANKAR, OFTA..

JAG HOPPAS ATT NÅGON SLAGS SKYDDÄNGEL KAN DYKA NER HOS HENNE & STÄLLA ALLT TILL RÄTTA, EN ÄNGEL SOM FÖRSTÅR ATT DET INTE ÄR LOVAS TUR ATT KOMMA TILL HIMLEN, INTE FÖRÄN OM CA 80 ÅR...

MIN 5-ÅRIGA SON SÅG BILDER PÅ LOVA DÅ JAG LÄSTE BLOGGEN, HAN BÖRJADE FRÅGA OM HENNE & JAG BERÄTTADE, PRECIS SOM DET ÄR.

HAN SA DÅ ATT HAN SKA BYGGA EN PRESS-MASKIN, DEN KAN PRESSA SÖNDER CANCER SÅ ATT LOVA BLIR FRISK!

JAG ÖNSKAR ATT HAN KUNDE, ELLER NÅGON ANNAN, GÖRA NÅGOT SÅ ATT LOVA KAN BLI SOM VANLIGT IGEN.

JAG ÖNSKAR ATT JAG KUNDE GÖRA NÅGOT..

TROR ATT DET BLIR ÄNNU EN SÖMNLÖS NATT, KÄNNS SOM DET. HOPPADES ATT LOVA SKULLE MÅ BÄTTRE IDAG MEN DET KANSKE VÄNDER IMORGON ELLER I ÖVERMORGON ELLER DAGEN EFTER DET...



2010-05-14 @ 19:50:49
Postat av: Tasnim | Vardag & Bloggdesign

Tänker pa er och hoppas vidare pa ett mirakel.

Manga kramar!<3

2010-05-14 @ 19:52:10
URL: http://tasnim.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag blir så ledsen att läsa hur ni har det. Önskar att man kunde trolla bort allt det onda och låta lilla Lova få leva. Skäker de varmaste tankar och kramar som går.

2010-05-14 @ 20:10:00
Postat av: Camilla

Jag önskar att ni finner nån sorts ro i hemmets vrå, och att ni rår om varandra och kramas massor!

Kramar från mig

2010-05-14 @ 20:12:35
URL: http://cacemillas.blogg.se/
Postat av: Jennike

Du har all rätt att känna allt detta som du känner! Som du skriver, så kommer din dotter att dö...fy f_n! Det du känner med all ilska, avundsjuka är normalt. Just nu finns inget vettigt i det som händer er familj, jag tänker på er. Ta hand om varandra och njut av tiden tillsammans med Lova. Det känns "fjuttigt" att skriva dessa ord, men jag kan inte annat än bekräfta dina känslor och känna med... (Jag har föjlt din blogg ett tag, och kommer att fortsätta) Många Styrke Kramar

2010-05-14 @ 20:14:19
URL: http://jenkepenke.blogg.se/
Postat av: Miriam

Det finns inga ord som kan trösta, inga alls. Jag tänker på dig/er dagligen, reflekterar över vad jag har och fortfarande får behålla. Du har all rätt att vara bitter, äcklad och avundsjuk - vem skulle kunna vara på annat sätt?



Många styrkekramar!

2010-05-14 @ 20:15:53
URL: http://meramiriam.se
Postat av: tove lantz

läser bloggen flitigt, och jag jag kan inet förstå din smärta. men min mamma har haft bröstcancer 2 gånger. dock, mirakulöst lever hon idag. och pappa har haft svår hjärnblödning.

livet är inte rättvist, det finns ingen rättvisa.

men jag hoppas för er skull, även om mitt hopp antagligen inte räcker ända fram.



många tankar och kramar skänker jag till er.

2010-05-14 @ 20:17:54
URL: http://tovelantz.blogg.se/
Postat av: sophie

Mitt hjärta brister. Försöker tänka mig in i eran situation, om det skulle hända mina pojkar hur skulle det vara.. Men jag vill inte tänka så långt, kan inte tänka så långt. Bara tanken av att tänka någon sådan gör att jag får en klump i halsen och en enorm sorg i hjärtat.. Bara av att tänka.. Kan aldrig föreställa mig hur ni har det som lever i det som har ett barn som, ja... Jag kan inte göra något än att gråta, tänka på er och hoppas på ett mirakel för eran skull.. Skickar massa styrkekramar till er och en extra stor kram till lilla Lova.

2010-05-14 @ 20:19:18
Postat av: gwendolen- med halva livet i egypten

Jag blir väldigt ledsen över er situation. Det finns inte så mycket jag kan säga men jag håller mina tummar och tår så hårt jag kan för att något ska förändras till det bättre. Jag tror att det är en väldigt bra idé detta med att du bloggar. Både för andras och för din egen skull. Många styrkekramar till hela er familj.

2010-05-14 @ 20:24:56
URL: http://gwendolenthegood.blogspot.com/
Postat av: Ida

Tack kära du! Tack för att du ger mig perspektiv.

Sitter här o suckar o tycker allt är allmänt jobbigt, två skrikiga ungar o en tredje på väg..

Men så läser jag din blogg o skämms, va fan har jag att gnälla över. Jag har (snart) tre friska barn, vad mer kan man önska?!

Jag tänker på er, o ber en bön för eran fina dotter!

Massa kramar!

2010-05-14 @ 20:25:14
Postat av: cecilia

Förstår precis hur du känner,förlorade min son för 3 månader sedan och allt känns jättejobbigt,man kan inte glädjas åt någonting.Sorgen och saknaden är överskuggar allt annat och man kan inte förstå hur man någonsin ska kunna känna sig glad igen.Varma tankar till er!

2010-05-14 @ 20:30:05
Postat av: en mormor till ett speciellt barnbarn

Varför ska en del genomgå så mycket förtvivlan och ledsamhet. Skickar er kraft och styrka.

Kramar från lille Loves mommo.

2010-05-14 @ 20:41:46
Postat av: Jill

Tårarna rinner:( Kan inte i min vildaste fantasi förstå vad ni går igenom, varför ett oskyldigt litet barn??? Lilla söta Lova!! Jag är så ledsen för er skull, önskar så att jag kunde hjälpa på något sätt, men finns väl inget som kan hjälpa denna lilla, söta, oskyldiga flicka!!! Detta önskar man inte ens sin värsta fiende, livet är såååå jävla orättvist. Ursäkta mina ord, men den här cancern gör mig galen. Var o varannan, stor som liten, USCH!!! Kämpa på! Många kramar<3

2010-05-14 @ 21:00:59
Postat av: Ina

Man FÅR vara bitter och avundsjuk och arg och allt det där du är. Det absolut normala känslor.



...och det är som när man slutat röka. Plötsligt lägger man märke till ALLA som röker - i bilar man möter, på gatan, på caféer - överallt. Då det gått ett tag ser man det inte mera, utan det blir "vanligt" igen. Så blir det säkert för dig också - även om Lova alltid kommer att fattas er och finnas med er i tankarna.



Styrka till er alla!

2010-05-14 @ 21:08:26
Postat av: cecilia

Finner inga ord till tröst, hoppas bara att mina tankar och min medkänsla med er, når er på nåt sätt.

Här och nu är det enda som räknas.

Mina varmaste hälsningar

Cecilia

2010-05-14 @ 21:14:00
Postat av: Jeanette (Morty)

Inte konstigt att du känner som du gör. Man får lov att vara bitter osv. Det är så fruktansvärt det ni går igenom och det tar på alla krafter. Så orättvist alltihopa! Ingen ska behöva gå igenom detta, INGEN!

Kram

2010-05-14 @ 21:35:45
Postat av: Toja

Förstår dina känslor :( skulle helt säkert känna detsamma själv om jag var med om liknande.

Men vill iallafall säga att du för alltid kommer att ha Lova som din dotter, din fina ängladotter som aldrig kommer att lämna mammas sida.

Du kommer att få vara lycklig igen, även om lyckan för alltid kommer att kännas annorlunda.

Det ÄR orättvist och jävligt, det går inte att hitta en mening med det. Klart du får vara både arg,bitter och missunsam, du vore inte Lovas mamma just nu annars ... jag hoppas att de du umgås med förstår vad det handlar om, att det är en del av processen du går igenom.

Önskar bara att allt ska ske fint och att du då är redo, så redo man kan vara :( Skönt att ni får vara på hemmaplan, kanske det kan inge lite trygghet i rutinerna?

Många kramar och tankar till er.

2010-05-14 @ 21:36:04
Postat av: mia (maugu)

Anna-maria; det som händer just nu i er familj kan jag inte förstå..att se sitt barn försvinna ifrån er är helt surrealstiskt, något som inte ska behöva hända 2010. Jag tycker det är bra att du visar att du är arg, förbittrad, ledsen mm..det är en del av processen och det är viktigt att du kan känna att du kan skriva ur dig, allt, och inget att censurera.

Mina tankar finns hos er på Åland och jag hoppas Lovas sista del av sin fysiska resa inte blir för lång&smärtsam..Kramar till er alla men den största till er lilla krigarprinsessa

2010-05-14 @ 21:37:23
URL: http://www.vikingjoddlare.blogspot.com
Postat av: Åse

Återigen...det är min mamma som är obotligt sjuk, inte mitt barn så det går inte att beskriva...

Men jag vet precis vad du menar med att sakna någon som fortfarande lever.

Jag saknar min mamma varje dag...sådan som hon var...

Hon lever ju i högsta grad, och mår t o m ganska bra just nu, men jag vet ju att det en dag vänder, när tumören väljer att börja växa igen. Så jag saknar den mamma jag hade, när hon kunde göra saker med oss, vara med oss och allt sånt...idag är hon inte ofta utanför dörrarna...

Lider så med er..ni lever i min mardröm!

Kram

2010-05-14 @ 21:55:25
Postat av: Karro

Godt for dej å få ned ordene, du er en fantastisk mamma. Njut av lille prinsessan så lenge hon er hos er nå, varje minut! Hang in there tuffe mamma!!

Livet vil bli hårdt, men bedre at elska enn inte å ha elskat.

Styrkekramar!

2010-05-14 @ 22:01:41
Postat av: Anonym

Lilla vackra Lova som trots den hemska sjukdomen poserar på bild med halsband och ett litet leende... En liten sexåring som borde ha hela livet framför sig istället för att kämpa med det där monstret till sjukdom. Det gör mig så lessen! Så grymt orättvist... Om jag bara kunde göra något för att ta bort hennes smärtor och den smärta ni känner. Du skrev så slående om då man ser de gravida magarna överallt. Har själv upplevt ofrivillig barnlöshet, och minns hur jobbigt det var att se alla bebisar och stora magar då jag själv fick uppleva besvikelse efter besvikelse. Då blev man bitter, arg och avundsjuk. Och det tycker jag är helt mänskligt! Kramar i massor <3

2010-05-14 @ 22:04:33
Postat av: Camilla ~ elmida.se

Hej!

Har precis hittat hit...

Tänker på er och hoppas på ett mirakel!

Varmaste kramar!

2010-05-14 @ 22:45:02
URL: http://elmida.se
Postat av: Emmelie

Skänker er mina tankar.. <3 Finner inga ord.

2010-05-14 @ 23:17:01
URL: http://www.metrobloggen.se/emmeliesjohannes
Postat av: Jane

Du har all rätt att vara arg, förbannad, irriterad osv... Finns ingen rättvisa för detta. Man blir avundsjuk på att utanför så fortsätter livet för alla andra. När min mamma gick bort alldeles för ung så blev jag nästan förvånad över hur allt kunde fungera "utanför" För er är det givetvis mycket svårare, men denna ilska över att det är så orättvist finns ju där.... Många kramar till er <3

2010-05-14 @ 23:28:24
Postat av: ...

vill bara skriva att jag tänker på er! vilken kamp ni genomgår kan nog ingen fatta som inte själv stått där. tänker på din lilla dotter och skickar all styrka ja har!

2010-05-14 @ 23:53:24
Postat av: Isabelle

Jag är så ledsen för er situation, så ledsen...



Jag vill skicka mina varmaste kramar till er lilla kämpande Lova och styrkekramar till er andra i familjen.



Många kramar från en trogen, okänd bloggläsare

2010-05-15 @ 00:08:02
Postat av: Criss

Hittade hit idag. Vill säga nåt men jag blir bara mållös... Tack för det du delat med dej! Man får lite perspektiv på tillvaron, igen en gång.



Krafter till hela er familj!

önskar en till i den stora skaran som tänker på er

2010-05-15 @ 00:36:44
Postat av: Johanna

Jag skänker mina varmaste tankar till er. Känner inte dig men bara måste få skriva en rad här. Det är klart du får känner så som du gör. Så hemskt detta så det gör ont i mig. Jag skänker er varma kramar och hoppas på ett mirakel Stor Kram

2010-05-15 @ 00:51:06
URL: http://afragileflowers.blogg.se/
Postat av: Sophie mamma till Nellie

Du har ALL rätt att känna som du gör!! såklart!!!!

Det som händer är hemskt och bara sinnessjukt! Jag vill ge er miljoner styrkekramar!!

2010-05-15 @ 01:08:25
URL: http://beylejd.blogg.se/
Postat av: Mami

Fy faan för denna skitsjukdom!!

2010-05-15 @ 06:51:49
Postat av: Helen

Tänker på er...det enda jag kan säga...allt annat är så meningslöst att säga...jag verkligen lider med er..kram från en bloggläsare i Malmö

2010-05-15 @ 09:10:11
Postat av: MrsG

Det brinner ett hoppets ljus hemma hos oss, varje dag. Det lyser för Lova och det lyser för alla andra små kämpar där ute. Mirakel sker. Varma tröstande kramar Åsa

2010-05-15 @ 09:35:54
URL: http://mrsg-aquestionoflust.blogspot.com/
Postat av: Maja

Alla ord känns för små så jag skickar bara en massa ordlösa varma kramar

2010-05-15 @ 10:32:57
Postat av: Maria

Varma, varma kramar till er. Tankarna du beskriver om att man sitter inne i sitt skal och ser alla lyckliga människor utanför är så beskrivande. Min dotter fick leukemi 2002 och har sedan fått 2 återfall, känslan av att vanliga livet fortsätter för alla där utanför var fruktansvärd. Hur kan de skratta när jag känner så här?

Jag skickar all min styrka till dig för att du ska orka......Kram Maria

2010-05-15 @ 10:46:40
URL: http://familjenmangelin.blogspot.com
Postat av: Ia

Tänker på er varje dag och hoppas på att ett mirakel kan ske! Livet är fruktansvärt orättvist och barn ska inte bli sjuka och dö. Stora kramar till er familj <3

2010-05-15 @ 10:51:24
Postat av: Jenny

Hej. Jag vet inte om du läser alla kommentarer, men jag känner bara att jag måste skriva det här. Jag läser omvårdnadsprogrammet och jag och min tjejkompis ska göra ett projketarbete om just barncancer. vi har bestämt att vi ska samla in pengar till barncanerfonden och mycket annat. När jag sedan läste din blogg, fylldes mina ögon med tårar och jag kände att detta är det minsta vi kan göra. Pengarna löser ingenting, men forskningen gör. Önskar er all lycka

2010-05-15 @ 11:27:07
Postat av: am

Man har all rätt att bryta ihop totalt då man håller på att mista det allra käraste man har. Det är absolut inget konstigt med det, tvärtom,väldigt naturligt. Låt känslorna komma ut! Håll inget inom dig. Tänker på er hela tiden, ni har verkligen berört mig på alla sätt och vis. Många kramar till er alla !

2010-05-15 @ 18:24:02
Postat av: Åsa

Men Anna-Maria, tro inte för en stund att någon är förvånad att du är arg, bitter, äcklad och allt vad du vill, det skulle vem som helst i din situation vara, fattas bara annat!

Det är otroligt att du orkar skriva om det, men säkert en hjälp på vägen i ditt sorgearbete.

Jag tycker att du är fantasktiskt stark!

2010-05-15 @ 18:37:56
Postat av: -

Skulle jag få en enda önskan, vaad som helst, så skulle jag skänka den till Lova! jag skulle önska att den underbara lilla tjejen skulle få leva ett långt och lyckligt liv, utan smärta! Gråter lika mycket varje gång jag läser dina inlägg.. Kan inte förstå hur livet får vara så orättvist. Massor med styrkekramar till er familj, ni är otroligt starka! <3

2010-05-16 @ 00:40:28
Postat av: Anna Maria

Hemskt att läsa om erat liv. Så hemskt att förlora sitt barn. Man kan inte förstå hur ni mår man kan bara föreställa sig den smärta ni går igenom. :(



Måste bara säga att de var lite roligt att först se att du heter Anna Maria precis som jag & sen se att du bor på Åland. Jag är halvålänning & har/gör till bringar mina somrar på Åland.

Mina barn ska oxå få glädjen att växa upp där på somrarna nu.

Hoppas ni får en fin sommar (så fin ni kan då i denna sorg) med eran son. :)

Ta vara på varandra!



Varma hälsningar

2010-06-06 @ 03:37:51
URL: http://anna.borg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0