BÖCKER

Jag är ingen bokmal men ibland händer det att jag läser en bok. Jag brukar numera beställa hem dom från http://www.adlibris.com/ och det är så skönt att kunna titta på nätet på kvällen i lugn och ro vad man vill ha hem så kommer dom i lådan bara och så betalar man en faktura som medföljer. Igår beställde jag 4 nya böcker.
Jag har bl.a beställt Anhörig av Katerina Janouch och Mamma sa att jag var sjuk som handlar om Julie Gregory som blev överlevde Münchhausen by proxy och Till sista andetaget med en kort beskrivning...

"Tvååriga Renee Goode hade roligt med sina systrar och kusiner på pyjamaspartyt hemma hos sin pappa. Nästa morgon var hon död. Obducenten kunde inte fastställa orsaken. Men hennes mamma Annette och mormor Sharon var övertygade om att Renee blivit mördad av sin egen pappa. Renees stilige och charmige pappa Shane var en manipulativ och okänslig man som efter separationen från Annette var totalt ointresserad av Renee fram till dagen då han tog en livförsäkring på henne, värd 50 000 dollar & Efter en lång kamp lyckades Sharon dra Shane inför rätta och genomdrev att Renees lilla kropp togs upp ur graven. Vid en andra obduktion avslöjades det som Sharon misstänkt hela tiden: att Shane Goode hade mördat sin egen dotter, för pengarnas skull".

Den tredje minns jag ej titeln på men den handlar också om en dotter som blir illa behandlad av sin mamma under sin uppväxt med alkoholmissbruk,misshandel osv.

Jag är jätteintresserad av verklighetsbaserade böcker så jag tror jag får en spännande höst att läsa allt.

Kommentarer
Postat av: MammaHela

Jag har läst alla de där =)



Jag gillar med verklighetsbaserade böcker, just nu läser jag bokem av/om Jenna Jameson. Den är verkligen.. annorlunda..

2008-09-24 @ 09:48:51
URL: http://mammahela.bloggsida.se
Postat av: Anna

Boken av Julie Gregory är väldigt bra, man blir helt matt av vad vissa gör med sina barn :-o Har inte läst boken om pappan som mördade sitt barn, men såg däremot ett program om fallet för några veckor sen, riktigt läskigt!

2008-09-25 @ 13:56:14
URL: http://intedingranne.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0