LOVA INLAGD IGEN

Ikväll mitt under Lovas fortsatta 6-årskalas och Muffinsspelet blev Lova dålig igen. Hon såg ut att vilja spy och sedan kom det igen, ett nytt epilepsianfall. Dock inte lika kraftigt som första gången men hon tappade kontakten med omgivningen, yrade mest och ögonen flackade massor, hon klarade inte av att fästa blicken alls nästans.


Eftersom hon inte mådde bra och hade fått anfall så blev det för maken att åka in med henne till barnavdelningen och jag kom efter lite senare då jag hade hunnit äta lite snabbt och Alvin hade fått lite mat i sig och for till farmor en stund. Inne på sjukhuset hade Lova fått ny nål i PAC.en och Stelosid och prover hade tagits och syre hade getts och även mera kortsion. Hon kommer att få blod och trombocyter.


Nu lär hon få vara inlagd åtminstone till måndagen tror dom. Vad som händer sedan vet jag inte. Känns mest ensamt nu, bara Alvin och jag hemma men imorgon på dagen åker jag in igen. Var så synd att det blev så här då Lova varit så glad i flera dagar och ser framemot julen och att hennes fyrmänning Amanda kommer till Åland och firar jul. Hoppas de snart får koll på anfallen för shunten var vad de såg helt okej.




 

Så här glad var Lova tidigare idag, innan hon blev dålig.

 

 










Kommentarer
Postat av: Mona

Åh vad jobbigt! Ni har det faktiskt tufft. Stor styrkekram till er alla!

2009-12-05 @ 22:18:30
Postat av: Amanda

huvvaligen vad jobbigt :O hoppas hon repar sig snart. tänker så mycket på er! Kramar

2009-12-05 @ 22:44:54
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Jenny (Moas Mamma)

Sitter vid datan och kollar in er blogg, vill givetvis gratulera Lova på sin 6-års dag, Hipp hipp hurra för dig Lova, från oss i Skåne.

Kämpa på, du är så stark o fin...



Kram Jenny

2009-12-05 @ 23:07:44
URL: http://moahenriksson.blogg.se/
Postat av: Toja

Nää :( stackarn!!

Tur att det inte hände före allt kalasande iallafall!



Grattis i efterskott till henne !

2009-12-05 @ 23:39:14
Postat av: Rebecka Thorsell

Hej, ville bara skriva att jag tänker på er. Vi har varit med om det ni går igenom just nu men epilepsianfall och sjukhusbesök mellan sjukhusbesöken om jag så säger. Hoppas Lova får må bättre snart. Kram Becka

2009-12-06 @ 09:46:20
Postat av: Lena

God bedring Lovamor, typisk at det skulle bli sånn på bursdagen da...men hva kan man gjøre da?! Hadde ei med epilepsianfall i går natt vi, vanlig å få det etter flere hjeneoperasjoner har vi fått høre. Har Lova hatt epilepsi hele tiden?? Like anfall som E har hun også, ingen store...men flere små, bli borte anfall



Varme styrkeklemmer fra meg

2009-12-06 @ 10:45:17
URL: http://www.maelca.com/blogg
Postat av: Jossan

Vilket härligt leende! Det går rakt in i hjärtat! Hoppas att hon snart är hemma igen! Kram till er!

2009-12-06 @ 18:32:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0