DAGENS HAPPENING

Idag så var Lova först i parken och sen hos farmor ett par timmar och maken jobbade över ikväll helt sådär blev han tvungen då det var nåt som måste grävas klart. Fast igår fick barnen en tur med grävmaskinen då han var närmare och jobbade med den nya dagisgrunden. Det skall bli ett nytt dagis där.
Lite kul att pappa gräver grund där Alvin kommer att gå förskolan sen- året innan ettan alltså. Innan dess lär han vara i park som Lova.
Jag gjorde en karelsk stek idag och det puttrade på några timmar i ugnen. Jag tycker det är roligt att laga mat.
Sedan sålde jag Alvins skiphop skötväska och så har jag införskaffat en ny kaffebryggare. Jag velade mellan en vanlig och en perkulator men valde den vanliga då en bekant berättat att ploppen lossat på deras så det hade strilat kaffe i köket som ur en fontän.



Kul att åka lite grävskopa några minuter med pappa. Pappa som jobbat med samma sak i c.a 14 år.
Bild från igår.


 
Alvin innan läggdags ikväll, väntar på gröten.
Spana in vattenkammade tuppkammen efter duschen han tagit.
Tomatröd suit från Mini Rodini.

Kommentarer
Postat av: Elin

Gillar också dom byxorna. Gillar att man kunde köpa dom en storlek förstor eftersom det är så långa muddar med dom. Såna kläder uppskattas verkligen till barn :)

2009-01-21 @ 23:22:33
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Duracellmamman

Så söt Alvin du har!! Underbar Bodysuit!!



Trevlig torsdag!!

2009-01-22 @ 03:14:06
URL: http://duracellmamman.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0