GUSTAV VASA DAGAR

Igår var jag och Alvin och besökte Gustav Vasa dagarna i Sund på Kastelholms slott. Jag har ju varit dit förut och finner inte slottet så värst spännande trots allt. Jag kanske borde skämmas nu. Jag hade kameran med men lite fel obejktiv för att fota allt där samt att jag måste hålla ögonen på sonen att han inte skulle flyga och slå sig i branta trappor och sådant.
Alvin hann iallafall med att klappa en kalv och lammen och kaninerna. Vi var där c.a 1 timma innan jag tyckte att vi skulle åka hem, precis då vi hunnit nästans ända hem så ringer min kompis och undrar om vi skulle åka på Vasadagarna. Typiskt!




En barnrustning från medeltiden.
Vikt 14 kg och anpassat för en pojke på 10-14 år någonting.
En motsvarande mansrustning väger 35 kg.
Så nu vet ni det!




Ett av de gulliga lammen Alvin passade på att klappa.
Jag är glad att vi har möjlighet att låta barnen växa upp med djur av olika sorter.
Bara i svärmors by finns ju mycket kor,kalvar och får för att nämna bondgårdsdjur.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0