31 MAJ

31 maj idag, förr i världen när jag var liten slutade skolorna på Åland 31 maj. Nu slutar en del först i juni och en del först om en vecka ungefär.
31 maj var en dag man såg framemot. Det var ofta sol och vackert väder, nyinköpta avslutningskläder, gullvivsbuketter och längtan efter ett långt härligt sommarlov med sol och bad och bus och sovmorgnar och glass och senare i tonåren killar och spana på stan.
Nåja, jag skulle lägga upp kort igår men glömde kameran hos den som hade kalaset så jag skall åka och hämta den senare idag.
Det är en ordentlig hetta ute känner jag så våran väg gör verkligen skäl för sitt namn idag.
Här vi bor har vi sol runt om huset hela tiden. Inte så att det är sol på ena sidan ett tag och sedan försvinner den senare sedan. Nej den går runt huset som en klocka så är det sol har vi konstant sol. Underbart men hela huset blir hett på sommaren.
Det sista man ser av solen är runt kl 21.00 och då vill den lysa in så gott den kan genom sovrumsfönstret.
Som sagt, underbart att bo här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0