BLOMMOGRAM

I somras då Lova första gången låg här i Uppsala så kom min syster till oss från Södertälje och hälsade på. Hon gav mig sedan några kuponger jag haft sparade fram tills nu, så jag använde dom ikväll och köpte på så vis en bukett med blommor åt Lova. När vi kom till sjukhuset var inte Lova på rummet men när hon kom tillbaka med pappa så sken hon upp och utropade " blommor ".


Hon har varit uppe ganska mycket idag, och så har hon haft värk i benen också men hon har fått ett hemskt humör igen nu då hon går på kortison. Bara att stå ut med att höra hur hemska hon tycker alla är mellan varven. Även lillebror.

Hon har också hunnit en sväng med att måla och pyssla idag då en s.k pysselverkstad besökte avdelningen. Det var roligt tyckte hon. Imorgon hoppas jag att lekterapin är öppen för idag hade dom stängt för det har varit studiedag.







Blommogramblommorna jag hämtade.






Den här sista bilden på en chokladkladdig Lova från ikväll tänkte jag tillägna alla
 " skvallerkärringar " därute och såklart alla andra.
Det här är Lova som hon ser ut nu, men hon är fortfarande samma Lova.
Och vi tänker inte gömma undan henne för någon.
Men att förstora upp hur hon ser ut åt någon som inte ens sett henne efter operationen är enbart dumt och fult gjort.


Kommentarer
Postat av: mickiz

Naaaw, söööt! :) Hon ÄR lika söt som hon alltid varit. Lite sliten och lite mager... men va gör man, de är ju inte så mycket DU kan göra och känner jag dej rätt så vet jag att du gör allt och mer där till! Jag önskar er alla lycka än en gång.



Kramar om // Skvallerkärring! ;)

2009-11-09 @ 22:24:54
URL: http://baramickiz.blogspot.com
Postat av: Lena

For ei jente dere har, så mye motgang og likevel DET smilet!! Herlig jente :)

Kan ikke forstå at noen skulle ha noe negativt å si om denne bloggen!!

Jeg har selv ei datter på 12år som har shunt og hun har nå 30 operasjoner bak seg. Noen store og flere små, men hun er vår jente....om hun er nyoperert med arr og tårer i øynene, eller løper smilende ute i sommersol. Hun har bilder på sin egen blogg og vi har ikke fått noe annet enn positiv respons. Mange syntes det har vært godt å se bilder, slik at man kan gjenkjenne seg og ting som har vært vanskelige.



Hold ut alle sammen, blogg ivei og her er vi overbeviste om at vakre Lova en vakker dag blir friskmeldt!!!



Varme klemmer fra en sliten, men stolt mamma til Elisabeth



http://www.maelca.com/Elisabethskamp.htm

2009-11-09 @ 22:30:47
URL: http://www.maelca.com/blogg
Postat av: Trollmamman Lowa

Lilla hjärtevännen och vad underbart att få ha massor med choklad över heeela ansiktet.... mumsigt och ljuvligt att se ett litet leende!

2009-11-09 @ 22:52:05
URL: http://trollmammanlowa.bloggplatsen.se
Postat av: Carolina

Jag tycker du har en väldigt söt flicka!! Jag ber en bön för Lova och er familj.

2009-11-09 @ 22:52:43
URL: http://krumelurpyssel.blogspot.com/
Postat av: den galna mamman

nej hon ska absolut inte gömmas, hon är en jättefin flicka och en fantastisk kämpe som ändå orkar le när hon har det så tufft, kramar

2009-11-10 @ 06:48:44
URL: http://www.metrobloggen.se/trygg
Postat av: Miriam

Hon är världens finaste Lova!

Fortsätt skriva!

Styrkekram!

2009-11-10 @ 09:06:26
URL: http://meramiriam.se
Postat av: MamsingenX4

Det tar ont i hjärtat när ett barn är sjuk. Finner inga ord. Men jag hoppas innerligt att hon blir bra igen och att ni orkar fortsätta kämpa vidare. För det måste vara en oerhört jobbig tid ni lever i just nu! Inget man ens kan föreställa sig förrän man själv befinner sig i samma sits. Du ska veta att när det känns som jobbigast så finns det många där ute som tänker på er och som vill er väl. Som förstår att du/ni har det jobbigt just nu. Vilken förälder skulle inte det i din/er sits!? Du har all rätt att vara arg, ledsen, bitter och allt det där. Det tillhör ju liksom i processen. Det behövs så oerhört lite eller få ord för att såra en när man är som mest sårbar. När man är mitt inne i en "livskris". Tankarna som bara kretsar runt sjukdomen. Marddrömmen som inte är en dröm, som försvinner när man vänder sig om och blundar. Du ska veta att jag och många fler tänker på er. Jag hoppas och håller tummarna för att Lova blir frisk igen och att hon slipper ha ont. Och jag hoppas att ni ska finna orken. Massor med styrkekramar till er allihop!

2009-11-10 @ 09:18:15
Postat av: Jossan

Tänker på er! Bry er inte om dumma människor nu, ni har nog. De är för rädda för att se verkligheten, den verklighet som ni lever och är mitt uppe i. Det är ni som är starka, det är ni som är modiga, ni har inget val. Men de har ett val de behöver inte gå in på din blogg och läsa och titta om de är rädda för sanningen. Vi valde att raka Rasmus huvud när håret började falla av men han var fem år och kille och brydde sig inte speciellt mycket av det, nu har han tjockt mörkt hår som växer som ogräs.



Kram till er och er vackra lilla tjej!

2009-11-10 @ 09:30:53
Postat av: Tove

Vad Lova är söt på den bilden!

Man ser hennes kämparglöd i ögonen!

2009-11-10 @ 13:51:17
Postat av: Johanna

Lilla lilla Lova, vad mycket hon och ni ska utstå! Hoppas innerligt av hela mitt hjärta att tösen ska få bli frisk, ingen förtjänar denna skitsjukdom, ingen! <3

2009-11-10 @ 14:51:21
URL: http://drakmorsan.blogg.se/
Postat av: Patricia

Det är klart att hon inte ska gömmas,skruttungen. Hon är så unik och fin som bara hon kan vara. Precis lika unik och fin som varenda unge är. Oavsett vad folk säger. Ibland tänker nog folk inte längre än vad näsan räcker.

2009-11-10 @ 15:46:23
Postat av: Carina

Va söt hon e , glad trots allt oxå :)

2009-11-10 @ 18:50:57
URL: http://ina2girl.blogspot.com
Postat av: Gummor madde

hon är fortfarande gummors söta o underbara flicka!!!:-) nej hon ska inte gömmas, absolut inte.

2009-11-10 @ 19:45:44
Postat av: Johanna

Din flicka är otroligt vacker och söt, och jag tycker att hela världen borde få se hennes styrka och mod. Här ska ingen gömmas undan!

2009-11-10 @ 22:09:51
Postat av: Malin

Världens sötaste Lova, jättefin bild!

2009-11-10 @ 22:20:45
URL: http://juliak.se/blog
Postat av: Micaela

Fantastisk söt dotter ni har.Blir ju helt tårögd bara jag tittar in här,men måste säga att du skriver så bra och att ni verkar vara så otroligt starka!Hoppas att hon blir frisk snart...

2009-11-11 @ 09:33:26
URL: http://micalela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0