PARFYMNÖRDEN I MIG

Jag har egentligen alltid varit småsvag för "dofta gott vatten", dvs parfymer. Dock kostar de en del och jag vill inte ha en, jag vill ha många och de som jag missbedömt ger jag ofta bort vidare vid något tillfälle.
Jag gick runt och snusade på en del i taxfreen igår men köpte inget och den jag ville lukta på verkade vara slutsåld.

Typiskt. Även den är en parfym som verkar fått många positiva omdömen av människor runt om.
Nå hursomhelst idag såg jag kartongen på frysen jag väntat på, en stor vit kartong, med en massa papper, och sedan bubbelplast och sedan...min nya parfym! Den har kommit medans vi var i Uppsala.
Jag gjorde en vild chansning, satsade lite rysk roulette och beställde en utan att ha luktat på den innan.
Men det var ett lyckat kort. Den doftade helt gott. Parfymen heter L de Lolita Lempicka



 

Beskrivning
"L de Lolita från Lolita Lempicka är en spännande parfym som kommer i en vacker flaska med fina gulddetaljer. Parfymen inleder med toppnoter av kanel och pomerans för att sedan övergå i hjärtnoter av vanilj och blommor. Avlutningsvis avrundas L de Lolita från Lolita Lampicka i basnoter av mysk och träiga toner. L de Lolita är en parfym som passar för såväl dag som kvällsbruk."

Med andra ord så luktar den lagom sött och lagom vuxet och inte för godis och inte för tantsnusk. Den är bara god helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Ninna

Vilken fin flaska:) provdofta är ju svårt via nätet så :D Själv kör jag bara med mina D&G Light Blue alternativt Jlo Glow som jag haft länge. Plus L&M blå då ;P Nej usch så jag är.. Najs med luktagotter iaf, jag köpte t&m en herrparfym åt J på tiden d begav sig:)

2009-09-18 @ 20:10:06
URL: http://ninnusen.blogspot.com
Postat av: susann Råstedt

Bra att ni unnar er något själva också. Man glömmer lätt bort sig själv när man har barn och framför allt om man har sjukt barn. En liten prussiluskan flaska ;)

2009-09-21 @ 11:16:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0