OM JAG KUNDE SY

Om jag var en bättre sömmerska skulle jag sy nya gardinkappor till rummen här på Bonken. Nu hänger det bara
" vuxengardiner " i alla rummen där man vistas och vårdas. Vanliga raka gardinkappor. Egentligen handlar det bara om raksöm. Tanken slog mig en kväll då jag tittade på dom, att vad fint det skulle vara med lite mer barnvänliga motiv här i rummen.
Någon som känner sig utmanad att börja sy? Tänk vad glada alla här skulle bli. Och vad det skulle pigga upp familjerna.



 

Tråkiga vanliga gardiner på barnavdelningen.

Någon som känner sig utmanad att sy kanske?



Kommentarer
Postat av: Linda W

Om jag hade sytt gardiner så hade jag hakat på, men jag känner att det vore bättre om nån som vet hur man syr gardiner gör det ;-)

Men kan tipsa om tygval. Även om det kan kännas uttjatat så har IKEA fina barntyger, tex de med flodhästar på. Då får man mycket tyg för en billig peng. Eller Jysk, de brukar också ha bra erbjudanden, kanske för de lite större barnen då. Alla gillar ju inte "bebismotiv"

Håller iaf med om att lite barnsligare och färggladare gardiner behövs, de där är verkligen urtrist kontorsaktiga

2010-04-26 @ 12:17:34
URL: http://lindalake-wallberg.blogspot.com/
Postat av: fridda

Ja,varför inte.:)

Men tyget då??

Jag som äääälskar inredning...

Tag kontakt [email protected]

2010-04-26 @ 13:55:09
Postat av: Amanda<3

jag hållr med dig..om jag kunde sy hade jag verkligen gjort det men tyvärr är jag ingen sömmerska jag heller :P kramar

2010-04-26 @ 14:01:19
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Maria Ramark

Joda, skulle jag kunna göra, men det beror självfallet på hur mkt det rör sig om ;o) Vet inte om jag kan sy till hela sjukan men jag ska se vad som finns i gömmorna hemma, har för mig att jag har rätt söta barnvänliga kappor färdiga redan. Om du är intresserad av att få dem.

2010-04-26 @ 14:16:57
URL: http://www.bloggmia.com
Postat av: Madicken

Jag kan sy, har precis slitit ner gardiner med bilar & traktorer på, paneler, kan sy om dem till kappor.



Hur långa är fönstrena (på ett ungefär)



Å vart ska man skicka dem sen?



Är det okej om jag tar och lånar din bild och gör en utmaning i min blogg?



2010-04-26 @ 14:34:23
URL: http://abimopectore2010.blogspot.com/
Postat av: Erica L

Ja jag kan sy! Sku va skoj, men hur göra med tyg??

2010-04-26 @ 14:54:15
Postat av: Katie

Barnen borde absolut få piggare och finare gardiner till rummen. Vet bara att på vårat sjukhus måste gardinerna vara av brandsäkert tyg, så det lönar sig att kolla upp saken! Fin ide! Hoppas ni får gardinerna fixade! :)

2010-04-26 @ 17:15:22
Postat av: JsN

Vilken superide! Men kolla vad som krävs av tyget! Det får inte vara vad som helst i den typen av lokaler för brandsäkerhetens skull. (Eller fick inte förr, jag vet inte om reglerna är förändrade)

2010-04-26 @ 19:15:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0