FLERA DOLCE BAMBINI?

När jag startade min blogg Dolce Bambini här på blogg.se så funderade jag länge och väl på vad min blogg skulle heta. Jag ville ha ett unikt och eget namn, ett ovanligt som relaterade till mina barn. Och ett som ingen annan hade och jag googlade till och med och såg att det var ledigt.
Döm av min förvåning vad jag hittade ikväll? En blogg på blogg.se som stalkat " mitt " Dolce Bambini rakt av. Okej jag har ingen patent på namnet men det känns väldigt konstigt ändå att min blogg har någon annan döpt till samma sak som min och allt som skiljer är adressfältet i början som är omkastat. Känns som att någon försöker ta över min blogg nästans fast med egen text. Och med tanke på att bloggen dessutom är öppnad augusti 2010 och min i september 2008 så, ja det är en markant skillnad. Inget som funnits i bloggvärlden med andra ord.


Dolce Bambini 2


EDIT:
Anonym om FLERA DOLCE BAMBINI?:
Betyder namnet något? Eller har du bara " hittat " på det så att säga? Tråkigt när någon härmar en sådär.


Svar: Namnet är italienska och betyder typ " Söta (underbara) barn "

Kommentarer
Postat av: yvonne

tråkigt

2010-08-29 @ 20:33:50
Postat av: sandra

tråkigt :/ och tydligen är det barnet sjuk oxå?

2010-08-29 @ 20:38:55
URL: http://sandraphotoblog.blogg.se/
Postat av: tina

Jag märkte också detta när jag skulle gå in på Din blogg och kom in på den andra. Jag blev jätteförvånad? Kram

2010-08-29 @ 20:41:18
Postat av: Carina

Slött av personen :(

Trodde inte ens att det gick att ha samma namn på en annan blogg i samma server eller vad det nu är.

Styrkeramar till er :)

2010-08-29 @ 20:41:19
Postat av: Kiia/Katja

Håller med, riktigt dåligt... jag som har tykt att det varit så fint att det varit unikt.... =/

2010-08-29 @ 20:55:22
URL: http://pullirullan.bloggplatsen.se
Postat av: Catti

Nej men vad knäppt. Fast hon hade kanske inte kollat efter innan...

2010-08-29 @ 21:10:27
URL: http://amelia.blogg.se/knyttet
Postat av: Anonym

Betyder namnet något? Eller har du bara 'hittat' på det så att säga? Tråkigt när någon härmar en sådär ;/

2010-08-29 @ 21:13:07
Postat av: Terese

Hon kanske inte visste att den här bloggen fanns tidigare? Men om hon visste så är det ju väldigt tråkigt. Inte alls kul om folk tar samma namn.



De få gånger jag har öppnat ny blogg så har jag faktiskt googlat och kollat så det inte redan finns en blogg med exakt det namnet.

2010-08-29 @ 21:19:25
URL: http://teresedenrara.blogg.se/
Postat av: Terese

Jag förstår dig absolut! Skulle också känna så! Har hon lagt till sig på bloglovin så borde hon ha sett den här bloggen. Hade det varit jag, hade jag omedelbart gjort en ändring!

2010-08-29 @ 21:54:57
URL: http://teresedenrara.blogg.se/
Postat av: therese

Då den heter dolce bambini 2 så har hon ju garanterat tagit ditt namn från bloggen. Skitdåligt tycker jag, kan man inte hitta på ett eget namn????Va?? Och din blogg handlar ju om att du förlorat ett barn i cancer vilket gör bloggen ännu mer känslig eller vad man skall säga. Hennes barn var oxå sjukt vad jag förstog. Jättetråkigt givetvis men uch tycker det var fel att döpa den till dolce bambini 2 nästan som en dålig uppfäljare eller hur? Känns som lite stalkervarning här.

2010-08-30 @ 08:08:11
Postat av: therese

men jösses den heter ju bara dolce bambini inte 2 som jag trodde, det e ju nästan ännu värre, varför bara ta någons namn ist för att hitta på något eget namn. du får väl skriva o fråga.

2010-08-30 @ 08:12:06
Postat av: Amanda

Bambini Dolce/Dolce bambini har ju en fin betydelse som kanske fler än du vill ta del av? Jag är inte italienare eller någon som kan språket men t.o.m. jag kände till betydelsen. Så eftersom att hon själv har ett barn som är sjukt så är det väl inte särskillt konstigt? Finns så många bloggar, då är det oundvikligt att många liknar varandra i namn.

2010-08-30 @ 09:04:16
Postat av: Lilja

Eftersom Dolce Bambini inte är gramatiskt rätt så kan vi nog garantera att hon tagit ditt namn rakt av. (menar absolut inget illa med att jag säger det men det är ju nästan ett klockrent bevis på att hon tagit just ditt namn, mest det jag menade)Tråkigt att folk inte kan komma på egna namn på sina bloggar. Det verkar ju dessutom som att hon alldeles nyss startat sin blogg..



2010-08-30 @ 09:57:14
Postat av: Ina

Förmodligen har personen inte vetat om din blogg. Tyvärr är det ju så att man inte har ensamrätt till bloggnamn, och dolce bambini betyder ju faktiskt någonting och de orden är kanske lika viktiga för den andra bloggskrivaren som för dig.

Tråkigt för dig förstås, men tyvärr inget att göra åt.

2010-08-30 @ 09:59:24
Postat av: Niklas, Hannas pappa

Anna-Maria,

Se det positivt - någon har uppenbart blivit så påverkad av dina tankar om Lova att hon (han?) till och med tar det kärleksfulla namnet Dolce Bambini...Men jag förstår den surrealistiska känslan. Man vill ju helst av allt bevara det unika i sitt liv, inte minst i vår situation....

Livet är fullt av märkligheter...

Ta hand om familjen,

"massmis med"

Niklas

2010-08-30 @ 10:32:44
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Anna

Så fånigt, du kan ju inte mena att hon skulle ha stulit namnet från dig..?? Tycker du verkar sund och klok för det mesta men det här låter osm ett skämt.

2010-08-30 @ 10:35:43
Postat av: Heidi

Oj, det där var nästan lite creepy.. Skulle det nu bara vara namnet, men då hela layouten och allt påminner. Nåja, man har ju inte ensamrätt på något på nätet (känns det som), men det är ju tråkigt om folk härmas rakt av.

2010-08-30 @ 11:04:31
Postat av: Mia

Jag håller med Amanda, jag tror faktiskt inte hon har tagit samma bloggnamn med flit. Varför inte fråga henne istället för att spekulera här utan att hon kanske ens vet om vad som pågår?

2010-08-30 @ 11:57:39
Postat av: Mannen från dolce bambini

Hej tråkigt att höra att du känner så. Kan tala om att det inte är en copy av din blogg. Namnet kom upp av en slump när vi var och åt på min väns Italienska Krog och han kallde våra barn för just det namnet som är på "Bloggarna" då ville min fru så gärna byta till det då det lät Mysigt. Hon hade en blogg som hette som våran ena dotter och tyckte det kändes fel & bytte . så ligger det till.

2010-08-30 @ 13:49:19
URL: http://har ingen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0