JULAFTON

Ja så har vi redan nått sjulafton. Den speciella dagen då de flesta skall vara glada, förväntansfulla, lyckliga och känna värme. Hoppas att det är så för de flesta. För oss är det ju en väldigt speciell jul i år. Den första utan Lova. Men vi får göra vårat bästa. Igår jagade jag rislyktor då jag hade tänkt att vi skulle släppa en åt Lova ikväll men hittade ingen, så jag får köpa till nyår sedan. Var lite sent ute med mina inköp i år igen. Men i år av mer medvetna skäl. I år gör vill vi främst fira jul för Alvins skull, och för att vi skulle gjort det om Lova hade funnits här också, och för att hon vill nog att vi gör det.


Från det ena till det andra så var jag på det där extra ultrat igår. Allting var helt bra, han kollade en gång till genom hjärta och njurar och mätte babyn som följer veckorna ganska bra. I vecka 22 vägde lilla bebisen ungeför som ett smörpaket 410 gram och följer således kurvan. Och nu går det fort, de flesta väger ju det dubbla i vecka 27 redan. Och sedan ökar det ju hela tiden. Och jag frågade också faktiskt om bebisen fortfarande hade samma kön och nu bekräftade han att det hade den, han t.om skrattade lite och sa " Nej, den har inte annullerat kön " och så visade han också närmare. Inte för att det är det viktigaste men när man fått höra en sort är man ju trots allt mer inställd på det nu.
Efter ultrat så var det lite lunch på stan, julklappsshopping och fika och så lite shopping åt bebis också.
Får ta igen bloggtemat lite senare. Nu idag och imorgon lär väl de flesta fira en massa jul så jag antar inte alla har så bråttom att se vad som händer i bloggen då, det finns ju roligare saker att göra.


Önskar er ännu en gång GOD JUL.


Kommentarer
Postat av: Chris

Hej

God jul till er alla.Såg att de hade rislyktor på Tillfället som finns vid Sparhallen.

2010-12-24 @ 09:24:15
Postat av: Lotta

Önskar dig o familjen en God Jul och sänder en tanke till Lova.

2010-12-24 @ 10:13:37
URL: http://esmeralda71.blogg.se/
Postat av: Kia

Ha en avkopplande jul Anna-Maria,det ska vi ha.Har lämnat hemstaden för att vara i släkthuset i Strömstad.Har invigt braskaminen,varmt och gott.Vi har förändrat julfirandet mycket sen Simon lämnade oss,det var brödernas önskan,dom är ju vuxna.Vi återgår säkerligen till vårt vanliga den dagen barnbarnen ev kommer.Önskar dej och din familj en God Jul!!!Kram Kia

2010-12-24 @ 12:12:50
Postat av: camilla

God Jul Anna-Maria!

Skickar med en fin dikt jag fick av mina grannar.



När änglar firar jul finns ingen sorg och inga tårar.

I himlens valv finns inga dumma och inga dårar.

Där vandrar alla änglar sida vid sida, hand i hand.

Där binder dom sig samman i julens röda kärleksband.



Jag hoppas att alla våra änglabarn får en underbarn jul tillsammans.



Kramar till dig o din familj från Camilla

2010-12-24 @ 17:16:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0