SYRENER

Det fina med att trots allt flyttat till ett gammalt torp ute på landet är att det redan finns så mycket växtlighet där.
Hos oss blomstrar äppelträden, lupinerna har kommit i nya glada färger än bara blått i år, och så syrenerna.
Vi har turen att ha minst 7 stora syrenbuskar utanför vårat hus.
Och nya små är på kommande.
Synd bara att de har så kort blomningstid sa maken min.
Och synd att Lova inte kan njuta av det som är nu, för just nu är man i paradiset på jorden om man går ut bland våra syrenbuskar.





Kommentarer
Postat av: Gummor Madde

jo det är som att komma in i pardiset när man kommer hem till er. alla blommande äppelträd o syrener o alla härliga dofter. det är bara någonting som fattas o de e Lova gumman!!!!

2010-06-08 @ 20:41:08
Postat av: Maria

Orden paradiset på jorden var fina för mig att läsa just nu...jag brukar annars referera till helvetet på jorden emellanåt, men dina ord är ju bra mycket mer positiva...



Vi får hoppas att våra barn upplever allt det fina på sitt sätt, fastän de inte kan göra det med oss...

Dom är som fjärilar, så vackra men lever en alldeles för kort tid...



Fint att du haft en "bra" dag.....



Kram

2010-06-08 @ 20:49:00
URL: http://anglamammaforever.blogg.se/
Postat av: Carina

Syrener e så himla vackra o doftar så starkt men gott, synd att som du säger de inte varar så länge, ännu kortare om man nyper av några grenar för att ta in dom...

2010-06-08 @ 20:49:07
Postat av: JOHANNA

Vet inte hur jag hamnade på din blogg..

Vill först beklaga sorgen.

Vilken fantastisk dotter du har. så fin.

Sitter vid datorn varje kväll medans jag nattar in min lilla tjej. så hamnade jag här. Tårarna faller då tanken flyger förbi att detta kan lika väl va vi eller någon nära.

Men jag tänker inte sitta handlings förlamad. jag ska oxå försöka göra skilnad!! Att sitta i en stol o tycka att det är en fruktansvärd resa ni gjort o tung väg kvar hjälper ingen..

Mina "trivsel" pengar åker raka vägen in på barncanser fonden. Hoppas fler agerar...

tack för att du orkar dela med dig.

2010-06-08 @ 20:59:20
URL: http://juliaochjag.blogg.se/
Postat av: Nettan

Min farmor berättade att hon var till ert hus lite då och då när hon var liten. Då bodde det en tant där som hette Ida.



Ida ser säkert efter Lova och visar henne alla blommor och träd som fanns i er trädgård redan på hennes tid för 70 år sen..

2010-06-08 @ 21:26:12
Postat av: Catarina

Jag är helt övertygad om att er Lova finns där bland syrenerna och känner både syrendoften och er närvaro!

2010-06-08 @ 21:51:33
URL: http://vardagsdagboken.blogspot.com
Postat av: jeklos

Varje kväll läser jag din blogg. Jag går alltid in under "kommentera" men klickar mig alltid ut. Vet inte riktigt vad jag ska skriva. Och det vet jag inte nu heller mer än att jag tänker mycket på dig, Lova och resten av familjen.

Ps. Jag tror att där Lova är nu blommar syrenerna o Lupinerna året om.

Kram

2010-06-08 @ 21:53:14
Postat av: Sophie mamma till Nellie

Håller verkligen med!

Syrener doftar så himelskt gott med!

Det finns säkert skogar av doftande syren och äppelblom där Lova är nu :)

Många kramar!

2010-06-08 @ 22:18:10
URL: http://beylejd.blogg.se/
Postat av: matilda

har du testat göra syrensaft? så får man njuta lite längre av syrenernas doft?

2010-06-09 @ 02:13:42
Postat av: Monika

Jag hittade din blogg av en slump, tror att det kan ha varit när jag sökte efter recept på öjakaka? Hursomhelst har jag läst igenom hela Lovas historia. Hon - och du! - har berört mig. Fastän jag själv inte har förlorat någon nära i cancer, är ung och obunden, så slår er historia an på strängar i mitt hjärta som jag sällan behöver känna. Tack för att du delar med dig så öppet av det du upplever. Så stora, ogreppbara ämnen som det här har nog många svårt att hantera. Vi behöver mer öppenhet om sånt här.

Sänder dig och din familj en varm tanke. Njut av syrenerna så länge de varar!

2010-06-09 @ 03:57:30
URL: http://moaochvarlden.wordpress.com
Postat av: Emeli

Åh va kul för er att ni har så många syrenbuskar, jag blir lite avundsjuk. Jag älskar doften av syrener.

2010-06-09 @ 07:51:07
URL: http://emeliochnathalie.blogg.se/
Postat av: Titti

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

2010-06-09 @ 14:10:21
Postat av: emma

jag läser din blogg flera gånger varje dag och jag kan ärligt säga att jag verkligen fastnat för den just för dess djup och känslorna du lever ut genom den. lova låter som en underbar flicka och jag tror hon ser ner på sin mamma,pappa och lillebror varje sekund och älskar er lika mycket där uppe som hon gjorde nere på jorden. Jag tror att lova är i paradiset där uppe, ett annat slags paradis än jorden men ändå ett paradis.

Postat av: Matilda

Gud va härligt jo de är synd att hon inte får uppleva de mer men jag tror säkert att hon kollar på er nu.

Kram

2010-06-09 @ 15:44:21
URL: http://mollekindahl.blogg.se/
Postat av: Tanya

Jag tror att Lova finns någonstans där bland syrenerna och den övriga växtligheten på er gård, att hon doftar på dem och njuter hon också! Och visst är det spännande med växtligheten på gamla gårdar...jag hittade ett körsbärsträd mitt i alltihopa på vår gård. Som blommor och ger riktiga körsbär. Helt fantastiskt.

2010-06-09 @ 18:10:31
URL: http://molnmamman.blogspot.com
Postat av: Amanda<3

jag lovar dig anna-maria att där lova är nu finns det säkert flera syrenbuskar som hon kan gå o lukta på..många kramar till er <3

2010-06-09 @ 18:34:16
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0