EN GRODA UTAN BEN

Vi känner oss som en groda utan ben. Hopplös. Det känns verkligen hopplöst när man ser Lova, hon är ju som ett vårdpaket nu mer. Men så klok i blicken och små pussar får man ibland. Hon pratar inte i meningar mer, och inte i ord. Mamma har hon inte sagt på 1 månad snart. Mitt hjärta blöder.
Ibland vill man bara att allt skall ta slut om det fortsätter så här, varje sak hon kunnat försvinner hela tiden.
Det är bara så fel. Om inget kan göras, vad kämpar man för, för att ge henne mer tid. Vad är det för mening att ge henne mer tid som ett paket som inte kan röra sig fritt eller prata med oss föräldrar längre. Vi har så många tankar, och allt gör bara ont konstant.
Nu har hon fått 7 strålningar redan. Fast tiden är så lång så går dagarna fort på något vis.
Men alla dagar gör ont. Mer eller mindre.


 


Kommentarer
Postat av: Jennie

Tuffa beslut, känner med er. Måste vara fruktansvärt att se sitt barn må dåligt och inte kunna göra ett dugg för att göra det bra igen. KRAM

2010-05-01 @ 16:31:22
Postat av: Camilla

Det är så fel och fruktansvärt. Hoppas din blogg hjälper folk att inse vad som är viktigt i livet.

2010-05-01 @ 16:33:12
Postat av: Nettan

Det finns inga ord. För sina barn vill man alltid göra mer än man kan, men ibland liksom går det inte.

Det får en att undra varför ?

Mina tankar är hos er !

Jättemånga varma kramar....

2010-05-01 @ 16:50:56
Postat av: Jeanette

Usch detta är bara så fel. Det är ju verkligen inte så här det ska vara.

STOR kram till hela familjen

2010-05-01 @ 17:31:36
Postat av: Linda

Nej det finns verkligen inga ord..vad hemskt att se sitt barn i det tillståndet ;(

Jag får en panikkänsla bara av att läsa om det..

Undrar vad lilla Lova tänker?



Stora Kramar till er !

2010-05-01 @ 17:37:24
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se
Postat av: Malin

tänker på er! massor med kramar!

2010-05-01 @ 17:56:20
URL: http://halohaa.blogg.se/
Postat av: Lotten

Usch vad mycket elände ni får stå ut med! Finns ingen rättvisa alls!:/ Önskar er styrka och hopp i alla motgångar! Kramar!

2010-05-01 @ 17:56:56
Postat av: Johanna

Jag tänker på Er, massor!!!



Sedan jag började läsa Din blogg har det gått åt mycket tid åt att tänka & hoppas på bättre tider, för Er!



Det är så fruktansvärt att Lova blir sämre & sämre..



Jag känner Er inte men jag känner med Er!



Jag önskar att jag kunde göra något...



Många kramar från Johanna.

2010-05-01 @ 18:13:22
Postat av: Anna

Ni finns i våra tankar,, lider med er, önskar ni ska få tillbaka er friska, pigga tjej. Styrka till er!

2010-05-01 @ 18:35:42
Postat av: Celinda från mammapappa

Kramar till er alla.Tittar in här på bloggen varje dag,ni finns i mina tankar.

2010-05-01 @ 19:15:42
Postat av: Anna

Usch då.Lider så med er!Håller alla tummar & tår att det sker ett mirakel & det dumma försvinner från hennes kropp.

Kram

2010-05-01 @ 19:18:46
URL: http://tildafreja.blogspot.com
Postat av: lisa

All styrka som kan finnas till er och era små barn

2010-05-01 @ 19:41:32
URL: http://lidostilcapri.blogspot.com
Postat av: Malin

En stor varm kram till er! Ni finns i mina tankar.

2010-05-01 @ 19:43:52
Postat av: fridda

Tänker på er :(

2010-05-01 @ 19:56:04
Postat av: Linda

Det är ingen lätt tid ni måste gå igenom. Det skulle säkert vara betydigt lättare att hantera om ni visste utgången med säkerhet, men den vet ju ingen... Jag kan endast fantisera hur svårt det måste kännas med alla tankar om ni, som du säger, endast förlänger hennes liv som ett paket, men hur det än är så gör man ju som förälder allt för sitt barn och det man framförallt tror är det bästa. Hoppet är trots allt det sista man vill förlora... Kanske det också blir en tid då man "lär" sig småningom att ta farväl av det käraste man har...



Jag känner inte er och ni känner inte mig, men jag känner sympati med er och önskar av hela mitt hjärta att Lova på något sätt ännu ska övervinna cancern. Du är en stark kvinna som orkar blogga om detta och jag beundrar dig verkligen.



Många styrkekramar till er!

2010-05-01 @ 19:59:03
Postat av: Therese

Ni finns i våra tankar. Kan inte förstå varför det ska finnas sånna dumma sjukdomar.=(... Lilla Lova hon är ju så gudomligt söt. Alla tankar går till er. Kram

2010-05-01 @ 20:15:22
Postat av: Ann-Sofi

Jag anser mig inte vara direkt religiös, men jag ber för Lova och er familj varje kväll. Om jag känner mig maktlös, hur ska inte då du som är Lovas egen mamma känna sig?

Som någon skrev så vill jag också hoppas att din blogg får folk att inse det viktiga i livet.

2010-05-01 @ 20:19:10
Postat av: Therese D i Motala

Tänker på er!! Massor med kramar till er!!

2010-05-01 @ 20:29:36
Postat av: Johanna

Lider med er! Tänker på er dag som natt!

Önskar det fanns nånting man kunde göra.

Så fel, så orättvist. Som du skrev i ett tidigare inlägg: Det finns ingen mening med det här! F*n ta dig, cancermonster! Varför gör du så här?



Styrkekramar!

2010-05-01 @ 20:45:59
Postat av: Moa

Jag kan aldrig sätta mig in i er situation, så fruktansvärt... Att det går så himla fort också. KRAM!

2010-05-01 @ 20:51:07
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Madicken

Finner som vanligt inte några ord, många styrke kramar och hopp om ett Mirakel...



Kram

2010-05-01 @ 20:57:59
URL: http://Abimopectore2010.blogspot.com
Postat av: ina

Älskade älskade - jag känner inte er, men känner för att säga det orden. Skulle vilja krama om er!!

2010-05-01 @ 20:59:56
Postat av: Elin

Ni är så starka, hela familjen! Önskar man kunde se in i framtiden och kunna veta vad som ska ske.

Massa kramar till er

2010-05-01 @ 21:04:51
URL: http://paraflaxdrinken.blogg.se/
Postat av: PetramedAochE

Jag blir så ledsen, Anna-Maria. Ingen ska behöva uppleva något sånt här. Hur sjutton kan livet vara så grymt? Ni finns ständigt i mina tankar!



Kramar

2010-05-01 @ 21:23:08
URL: http://www.petramedaoche.se
Postat av: karo

Du skriver så brutalt ärligt men ändå så begripligt. Det absolut värsta som kan hända en människa är att se sitt barn lida, jag vill inte ens tänka på hur det ska kännas och ni lever med det i detta nu. Ni och måga med er. Det är ganska outhärdligt att bara veta att medmänniskor har det så... samtidigt som man inte har ett enda dugg att klaga på. Det är frustrerande, man vill hjälpa men det går inte. Hoppas att all empati ändå går fram till er. Kram.

2010-05-01 @ 21:45:30
URL: http://odietamo-karo.blogspot.com
Postat av: Anne

Jag känner med er.



Kram

Postat av: Amanda<3

gör så ont i mig och läsa vad du skriver anna-maria..livet är såå fruktansvärt orättvist..önskar jag kunde göra er älskade lova frisk igen..massvis med kramar till er <3

2010-05-01 @ 22:33:22
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Carina

Tänker så på er, bara att tänka på er situation gör en frustrerad, inget barn borde få vara så här sjukt. Styrkekramar o tankar skickar jag iaf!!!

2010-05-01 @ 22:36:53
Postat av: Anonym

Jag känner inte er, men ni är i mina tankar dagligen. Det ni går igenom går inte ens att föreställa sig. Bara att snudda vid tanken att något sådant kan hända ger mig panik, och ni är mitt i det. Lilla fina Lova, en sådan kämpe. Ni är i mina tankar och böner! Styrkekramar i massor!

2010-05-01 @ 22:45:05
Postat av: Chellio

Hittade din blogg för några veckor sen och efter det har ni funnits i mina tankar dagligen. Ingen ska behöva gå igenom det ni går igenom. Det är så fruktansvärt och fel! Stor kram till er familj!

2010-05-01 @ 23:23:08
URL: http://Godblessyouchellio.blogspot.com
Postat av: Miriam

Livet är inte rättvist, men nog borde det finnas någon gräns för hur orättvist det kan bli?! Att se sitt barn tyna bort som ni gör, det går inte att föreställa sig sorgen och smärtan.

Många varma styrkekramar!

2010-05-01 @ 23:54:11
URL: http://meramiriam.se
Postat av: Jenny mamma till Milo

Jag har förstått att ni har det jobbigt, det syns i era ansikten, och det känns, det ni går igenom är vad jag och varje förälder som har ett barn med cancer är så förlamande rädd för.

Jag önskar av hela mitt hjärta att ni och barnen får sova i natt och att dagen blir så bra den kan. Kramar Jenny

2010-05-02 @ 00:55:50
Postat av: Didricks farmor



Jag skrev en gång att hon kommer att ge er styrka,

fast hon är så sjuk förmedlar hon med blicken och pussarna det är helt otroligt man blir så rörd,jag tror att oberoende ålder förstår man och uppfattar mer än omgivningen tror,det finns en bok som heter Flickan med de röda skorna den lämnar ingen oberörd,hon var också helt otrolig många värmande kramar till er

2010-05-02 @ 08:09:46
Postat av: Jennie

Tänker på er. Massor av styrkekramar...

//Jennie

2010-05-02 @ 08:58:57
Postat av: Anonym

Vill bara tipsa lite om barncancerfondens butik på nätet, gå in på: www.barncancerfonden.se/Gavor-Bidrag/Butik/ eller gå in och titta under www.givehope.se/#/necklace. Har själv köpt mej ett jätte fint halsband där, du får något fint och samtidigt ger du en lite slant till något väldigt väldigt viktigt, så in å handla med er!!:)

2010-05-02 @ 09:34:07
Postat av: Veronica

Nu kikar jag in igen,

fina Lova...

Jag lider med er och med henne,

måste vara skitjobbigt för henne att tex ej kunna kommunicera med ord/meningar och att måsta ha ont :(

Jag önskar att ni ej skulle måsta gå igenom detta elände och förstår ej vad meningen med detta är.

Tänker på er ofta ofta,

krama om lilla fina Lova från mig!



2010-05-02 @ 09:37:53
Postat av: Tessa

Orättvist. Vad tungt att se sitt barn sådär, vad tufft av er, fast ni har väl inget annat val. Jag hoppas som många andra att det bara ska vända, att hon mitt i allt ska börja säga mamma igen och plötsligt sitta...många stärkande kramar.

2010-05-02 @ 10:09:18
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Jossan

Finner inga ord tänker på er>! Kram Jossan

2010-05-02 @ 11:19:47
Postat av: Mikaela

Usch för denna hemska sjukdom...lider verkligen me er och hoppas att mirakel ska ske!många,många styrkekramar

2010-05-02 @ 11:55:54
Postat av: THEA och Grodan (Moa)

Hon säger garanterat fortfarande mamma bara det att orden inte kommer ut <3 Massor av kramar till er alla från oss alla, Moa, Tilde, Alexander och Olof.

2010-05-02 @ 13:09:15
Postat av: mira

jag tror att Lova hoppas lika hårt som ni att det ska ske ett mirakel. jag tror att Lova längtar lika hårt som ni efter att kunna röra sig och prata igen. jag tror att Lova älskar er lika mycket som ni och är så här tapper just därför.

2010-05-02 @ 20:54:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0