FÖDELSEDAGEN

Min födelsedag som var igår så firades ganska stillsamt, jag är ju ingen sådan extrem som vill bjuda huset fullt av gäster, men det kom 3 vänner, svärmor, grannen ( släkt ) och annars var det bara jag och maken och Alvin.
Vi åt tårta och kakor och pratade en hel del om allt möjligt.
Runt middagstid så gick maken och jag på restaurang och sedan så åkte vi till Lovas grav och tände ett ljus.
Det blev en okej födelsedag även om Lova saknades enormt mycket.


Presenter fick jag några stycken. Jag önskar så sällan något så då fick jag restaurangbesök av mannen och full tank i bilen samt en liten slant att köpa något jag ville ha för.
Svärmor gav också en slant ( en ganska stor i mitt tycke ) att köpa något för och en blomma.
Glass skålar av ett par vänner. Och en Iiitalaskål med choklad i av grannen och blommor. Iitala skålen är fin, det är sådan där socker/godisskål på fot. Iitala över lag har finafina saker.



Finnarna måste vara bra på en hel del sådant där, tänker på finska ytterkläder för barn som jag förut nämnt och så inredning, som just Mariemekko, Iitala, Arabia osv.



Så överlag så var jag nöjd trots att Lova fattades som sagt. Det var också trevligt att gå ut med maken och äta bara vi två, och då menar jag inte pizza. Vi var på en restaurang som heter Texas Longhorn. Vi har inte varit dit tidigare då det öppnade för ett antal månader sedan, så det är egentligen ganska nyöppnat.
Maten var väl sådär, det smakade inte så mycket så man fick salta själv och så stod det nåt i menyn om att de vill inte acceptera Well done men jag sa att den ska banne mig vara genomstekt för jag är gravid. ( Måste tillägga att de som inte vet något om sådant här, så skall gravida undvika rått kött osv pga salmonella/listeria osv )
Och se på tusan, jag fick den helt well done men inte maken fast han begärde samma. Annars tycker jag de flesta vill ha halvråa köttbitar som man kan jaga på tallriken med gaffel. Jag som gillar välstekt oavsett tillstånd, men nu var det bra att jag hade en anledning.






Tårtan jag lagade med frukter ovanpå/runtom.




Den fina Iiitalaskålen.



Det lilla klistermärket som visar att det inte är en kopia, jag skojade faktiskt med grannen och frågade om hon klistrat dit det bara, men hon hade humor nog och tog det rätt, och skrattade bara och sa Å nej.
Faktiskt har jag fått Iitala av henne förut, en vas, sådan där vågig, eller hur skall jag förklara, och en liten värmeljushållare.

Kommentarer
Postat av: Jessy

Jag har jobbat extra på TL och många vill ha köttet WD men eftersom det tar så länge att få en så redig bit kött helt WD så blir folk sura sen istället för att de får vänta så länge på maten... Så därför rekommenderas inte WD. När man äter den där 1 kgs biffen så får man lämna in den i köket på mera grillning när man ätit upp det som redan är grillat hehe

2010-11-08 @ 08:25:46
Postat av: simone

vilken smarrig tårta :D

2010-11-08 @ 12:49:28
URL: http://fattybom.se
Postat av: Jill F-F

Fin skål, fick likadan i lördags då jag fyllde år=)

2010-11-08 @ 21:16:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0