ALVINS ORD

Innan jag loggar ut tänkte jag skriva ned lite ord Alvin kan vid 20 månaders ålder. (snart 21) Han pratar inte just 2 ords alls men kan massor av ord annars och förstår lika många eller mer till.

Mamma
Pappa
Farmor
Lova
Lampa
Tända
Upp
Gott
Tracy
Kacka
Dricka
Oboy (oj,oj)
Nej
Titta
Där  
Traktor
Och det han lärt sig av Lova "dumma mamma" "dumma pappa"
 (man lär sig mycket av sina syskon) 
 (Men mest är det snääääälla mamma kan jag få, mamma jag älskar dig osv av Lova)
 
Detta är bara ett axplock av hans ord och det finns så många fler att det skulle ta upp en hel vit sida. Det är roligt att se hur mycket nya ord han lär sig och hur han insuper allt nytt omkring sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0