HJÄRTSNÖRP

Fick ju nästans snörp då jag vaknade och såg vad klockan var. Halv 10. Gudars nu kommer hela dagen att bli konstig och Alvins vila med. Jag förbannar mörkret just nu. Det må va gott att ligga under täcket men när barnen blir på "fel" dom med och mamma med så. Jag som tycker om rutiner men kan sträcka min sovmorgon för barn till kl 9 ibland för att de skall somna någorlunda omkring 20.00 eller strax efter det om kvällarna. Lova böjar bli större och orkar mer och mer har jag märkt. Hon har alltid varit full av ork iochförsig. Idag blir det badhuset. Det har jag lovat Lova men nu skall vi alla äta en sen frukost och kanske bege oss iväg redan nu så får Alvin vila en kort stund efter det.



Uppdat.


Alltså Lova fick tydligen en sten i baken och har placerat sig framför tv med barnkanalen på. Och Alvin håller henne sällskap. Att jag pratade om badhuset bekom henne inte. Kanske vi åker på eftermiddagen sen då så kanske man skulle kunna äta något gott efteråt. För egentligen är det nån form av känsla jag har. Man har kallare nu på förmiddagen i vattnet än på eftermiddagen eller är det bara jag som tycker det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0