SAMLIV EFTER FÖRLOSSNINGEN

Sitter på FL och läser om när folk upptar sina sexuella samliv efter förlossningarna. De flesta, nästintill alla tycker jag gör det redan inom 1-2 veckor (Och minst inom 1-2 månader.) Knappt hinner avslaget sluta innan det "rinner till" mellan benen på vissa och då pratar vi inte om att det är avslag som rinner. Själv hade jag (o)turen att klippas och sys vid första förlossningen och kunde inte sitta på 1 månad och andra gången fick jag brista bara med 4 kg bebis mellan benen. Dock föredrog jag det sista alternativet för jag kunde sitta trots att jag fick ligga under musnålen i dryga timman. Dock hade man allt annat än lust under flera månader att ligga. Jag hade fullt upp med att amma, amma,amma och sova och försöka hinna vara med min dotter också samt ta hand om hemmet. Sedan förväntar sig dagens samhälle att man skall ha ett bra och aktivt sexliv också så snart man bara kan. Man skall vårda sitt förhållande står det överallt och så säger sexexperterna. Man skall fortsätta vara man och kvinna och göra saker tillsammans- typ dricka vin och knulla.(?!) För många är det säkert jättebra och nödvändigt MEN...

Jag har turen att ha en man som inte ställer krav eller gnäller om att han måste få knulla. Och knappast är det så att han går runt och är otrogen heller som somliga karlar blir vare sig då får mutta hemma eller inte. Nu handlar inte detta om min lust men jag tror många känner en press på sig att få första gången efter förlossningen avklarad. Kanske endel känner press från sina sambor/mäns sida också.Medans endel kanske verkligen är så där kåta och bara längtar efter att få återuppta sexlivet och inte bara vara förälder. Inte vet jag men jag tycker folk återgår fort till att återuppta sitt sexliv. Kroppen hinner knappt återhämta sig ju.
Trots avslag så skall det knullas friskt för att eventuellt ganska snart gå och jäsa igen med en "hoppsan" i magen. Många verkar inte ens fast de är vuxna veta hur man blir gravid och när man blir gravid heller.
Nå det här var lite från min synvinkel. Ni andra får tycka vad ni vill som vanligt men jag vet självklart att jag har logik i inlägget också. Dessutom så skall det knullas,inte älskas. För knulla är skönare tydligen också enligt FL.s medlemmar.
Jag kommer nog att hitta en hel del blogginspiration från FL och dess medlemmar. Det kan behövas ibland, för det är ju inte så spännande att läsa om mitt köttbullsrullande hela tiden.

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Svar till Anna: Nej, jag har inte skapat min design själv. För en tid sedan vann jag en bloggtävling, som Spotlife (http://spotlife.se) arrangerade. Det är alltså de som har skapat min bloggdesign.

2008-12-22 @ 22:37:14
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Mamma Melissa

Både humoristiskt och innehållsviktigt -kanon!



Nej, många känner det nog så... men det tar ju sin tid såväl fysiskt som psykiskt. Dock var nog min man precis tvärtom... han var rädd för att göra mig illa... men sedan var det ju en svår förlossning också... ingen bedövning, två bebisar, två moderkakor... inga skrik.



Bra att du påvisar att det inte måste vara sådär fräckt och häftigt efter det att någon faktiskt haft händerna i en... men tror nog att det många gånger är vi kvinnor som känner pressen på oss själva. Oavsett vad männen gör.



Det gjorde i alla fall jag.

2008-12-23 @ 01:39:14
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: linda

visst kan man känna presen..tyvärr. Jag var en av dessa som knappt väntade.:-)

nog fan var det inte skönt...värre än attt at oskulden...men men. Det fick man lära sig efter barn 1 att inte göra om.

2008-12-23 @ 11:52:19
URL: http://lilomeandmylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0