ÖJAKAKA

Tänkte bjuda på ett recept jag bakade idag. Jag har bakat det en enda gång förut i mitt liv och det var nog 1994 eller 95.i skolköket. Samt att jag köpt några bitar som såldes på en loppis med bakverk förut. Det är en riktigt god kaka kan jag intyga och lätt att svänga ihop och ändå se profsig ut. Nåja kanske inte på mina bilder då...

ÖJAKAKA

Smet

2 ägg

2 dl socker

300 gr. margarin

6 dl. vetemjöl

5 tsk bakpulver

Fyllning

Lingonsylt eller lingon

200 gram margarin

4 dl socker

4 dl havregryn

4 tsk vaniljsocker

Vispa ägg och socker,smält margarinet och rör ner.
Blanda vetemjöl och bakpulver,rör ner i smeten. Bred ut smeten i en långpanna och strö över lingon el. lingonsylt.
Blanda margarin,socker,havregryn och vaniljsocker och smula ut över kakan. Grädda i 200 gr. i  c.a 20 min.


Kommentarer
Postat av: Madde o Abbie

Mmmm.. de låter gott :-) Ska ja nog pröva nån dag.

2008-09-29 @ 05:31:25
URL: http://maddes-cali-dreamin.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0