SOLEN KOM TILL SLUT

Solen hittade fram till slut. Och barnen har varit nöjda idag.Lova var i parken mellan 11 och 14 och Alvin sov lunch mellan 12-13 och sedan då Lova kom hem lekte dom tillsammans ute på gården så fint så jag hann med och betala en räkning och förbereda middagen (tacogratäng och skinksås, blev 2 olika rätter iom att skinksåsen är något Lova önskat några dagar och jag hade sådant sug efter tacogratäng) bland annat innan dom kom in.Vi har ganska stor gård och inga bilar runt om huset utan då måste man gå en bra bit till stora vägen och dit har Lova aldrig någonsin gått själv då hon som liten flicka redan fått itutat att inte gå ensam till stora vägen. Och emellansåt så var jag ut på trappan och kollade på mina barn såklart.
Lova vart besviken ett tag bara och sa Alvin vill inte leka med mig. Alvin var väldigt upptagen med att undersöka en gammal gräsklippare just då som stått under skydd för vintern. Det är roligt att se dom två samarbeta så bra och komma överens trots att det skiljer några år mellan dom.Nu just är båda barnen ute med pappa. Så fort det är möjligt så är våra barn ute. Riktiga uteungar är vad dom är.
Men varför sitta inne när man har en gård full med leksaker,sandlåda,gungor,liten lekstuga som inte är riktigt färdig,cyklar,3 hjuling,tramptraktorer (3 stycken t.om) Ja en massa massa roligt och det är så skönt nu då det är vår och barnen kan leka med allting igen.
Nu skall jag kila i duschen innan barnen skall in igen för att fixas inför kvällen och sköna sängen så småningom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0