SLÖ LÖRDAG

Lördag och solsken, härligt med sol men man känner i luften att sommarren nog börjar vara förbi och att hösten är i antågande.

Idag var det älgskytteprov i Lemland, maken och hans kusin och morbror var alla där och avlade provet och klarade det såklart. Inbitna jägare som de är. Själv har jag också jägarexamen och till och med vapenlicens men inte har det blivit att springa i skogen för det, men jag har för många år sedan suttit i vettaskåra och skjutit sjöfågel, på den tiden när det inte fanns någon kvot ännu.

Jag som skulle göra så mycket idag tänkte jag när Alvin vilade men inte blev det något för jag vilade jag med då huset var tyst och Lova var till farmor en sväng. Jag har blivit bättre från förkylningen också, ja nästans frisk men nu börjar man väl hackhosta istället.

Hoppas ni andra får en skön lördag, vi passar på att bara vara och inte ha en massa måsten för på måndag börjas det ju igen.

Kommentarer
Postat av: Carina

Ja va skönt att bara vara oxå, man gör ju rätt i att vila när ungarna gör det fast man borde hinna med tusen saker !!

2009-08-29 @ 17:28:33
URL: http://ina2girl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0