VAD HAR DU GJORT I ÅR SOM HJÄLPER ANDRA

Vad har du lyckats med för goda gärningar i år? Nu menar jag inte bara att du hjälpt mormor med att plocka äpplen eller andra " vardagsgärningar " utan mer gärningar som gör nytta för många.
Året närmar sig sitt slut och ännu är det inte för sent att känna att man gjort något bra för andra om du inte hunnit med det och vet med dig att du har råd att avvara en slant till något bra och inte bara onödiga julklappar som blir liggandes i nåns skåp ändå.


Jag har i år lyckats med följande: ( och om jag sedan glömt något i skrivande stund må va )

Köpt familjen en katt från djurskyddsföreningen.
Köpt barncancerfondens " Hope-smycke ".
Köpt mama-smycket och därmed skänkt hela summan till ett spädbarnshem i Afrika.
Köpt majblomman.
Samt öppnat Lovas spargris för barncancerfondens förmån.


 

Ruben en fd. djurskyddskattunge.


Kommentarer
Postat av: Lena

Nå ga du meg noe å tenke på, jeg har jo x antall timer ved siden av datteren min på sylehuset...både på avd og intensiven. Men hva annet har jeg gjort?? Jeg har kjøpt 2 engler og gitt en slant til redd barna. Jeg har omsorgslønn for datteren min og det betyr minimal inntekt for min del, men jeg hjelper mange rundt meg så godt jeg kan.

Men dette var et innlegg som skapte litt tanker hos meg....takk for det!!



Håper Lova føler seg bedre nå og at dere kan få en frisk og fredelig jul :))



Klem, Lena

2009-12-17 @ 08:59:17
URL: http://www.maelca.com/blogg
Postat av: Lina

Vilken fin blogg.. Kommer kika in igen!!!

2009-12-17 @ 11:02:35
URL: http://pupplina.blogg.se/
Postat av: A-S

Jag vet inte om du kan göra ngt åt saken, men en annons om Disneyvitaminer har placerats mitt över ditt blogginlägg med resultatet att man inte kan läsa det. Har försökt få bort annonsen men den hänger envist kvar :-(

2009-12-17 @ 11:17:39
Postat av: Jossan

* Har köpt flera hopesmycken som presenter

* Köpt Julkort från Bcf, Privat och fr företaget

* Skänkt pengar till läkare utan gränser

* Skänkt och sammlat in pengar till Bcf



Har gjort en del men kunde gjort ändå mer! Men det tar vi 2010! Pengar behövs!



Kram på er!

2009-12-17 @ 18:05:16
Postat av: Moa

Jag har väl bara gjort lite småsaker själv

- Skänkt pengar till BCF (lite olika insamlingar, minnesgåvor osv)

- Skaffat fadderbarn 200kr/månad

- Köpt majblomman



Sitter och kollar på lite böcker på barncancerfondens hemsida också. Vi får väl se vad det blir 2010! Kram.

2009-12-17 @ 20:02:13
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Annica

Tja som arbetssökande så kan jag tyvärr inte skänka pengar då man just och just får ihop vardagen ändå. Så år 2009 måste jag säga jag har varit rejält snål :-(

Men jag är fodervärd för hemlösa kattungar från djurskyddet alltid när det behövs, som jag är just nu till en liten söt kille som redan fått ett nytt hem efter jul. :-)

Ruben är dock inte från mig ser jag.

2009-12-18 @ 13:48:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0