ATT VÅGA ERKÄNNA SINA FEL

Jag funderade förut över om endel någonsin uppnår åldern då man vågar erkänna att man gjort fel, gjort någon besviken eller ledsen. Att man står sitt kast och ber om ursäkt. Här för ett tag sedan släppte jag iväg en groda. Inte någon jätteallvarig eller elak eller sådär skadlig på något vis men kanske lite oigenomtänkt.
Jag har själv blivit drabbad av folks grodor och ibland tagit åt mig och ibland har jag bara skakat det av mig och inte brytt mig. Men denna gång bad jag om ursäkt i forumet. Jag bad om ursäkt att jag skrev klumpigt och att det var dumt och oigenomtänkt. Det är mänskligt att fela och nu bad jag alltså om ursäkt och samtidigt gav jag en hint om att jag nu gjorde något somliga av dom som själva vistades i forumet inte skulle göra. Be om ursäkt om de gjort någon ledsen.
När uppnår man åldern. "Jag kan stå för mina ord, jag kan ta konsekvenserna av mitt handlade, jag ka be om ursäkt"
Ännu har jag inte upplevt många ursäktanden om någon blivit riktigt besviken. Inte så att jag menar att man jämt och ständigt skall behöva ursäkta sina åsikter, det menar jag absolut inte. Men ibland så borde man verkligen be folk om ursäkt för att man sagt något sårande. Erkänna att man faktiskt kanske släppte en ful groda.
På FL hoppar det många grodor lite överallt. Folk blir fort arga och det uppstår fort missförstånd. Och endel tar åt sig för ingenting. Lite skall man tåla men inte vad som helst. Då skall man nog ta en paus.
Jag har iallafall uppnått åldern då jag kan stå till svars för mitt handlade.Jag kan erkänna mina fel utan skämmas och jag kan be om ursäkt. Jag hoppas att fler uppnår den åldern snart om man gjort någon ledsen. Även om man personligen tycker det är paller kanske inte den drabbade tycker likadant. Och då kan man ge efter lite faktiskt. Man behöver inte alltid vara störst,bäst och vackrast. Vare sig på FL eller irl. Ingen gillar besserwissers.

Kommentarer
Postat av: Ninna

Word! tummen upp :)

2009-02-07 @ 10:23:27
URL: http://ninnusen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0