BAKA BAKA LITEN KAKA

Bakade ikväll sedan. Men det blev inte alls det där brödet från bloggen utan ett annat recept typ taget ur luften men blev helt okej semlebröd med diverse frön och grejer i. Gick relativt fort att slänga ihop 12 semlor. Jag funderar på om jag skall baka bullar imorgon med barnen men vi får se det då. När jag nu fått upp ångan kanske det är bäst att fortsätta.
På talom annat så igår på sjukhuset så fick jag utskrivet hostmedicin med röd triangel på. En sådan där Coccilana.
Dock så har jag opererat bort gallan för att jag haft gallsten när jag var liten och vid 13-14 årsålder så togs den bort helt. Jag hade ett fantomanfall kort efter operationen men det var normalt att få.
Efter det har jag knappt kännt gallbesvär alls. Tills igår. Jag läste bipacksedeln att patienter som har bekymmer med gallan skulle vara försikta med Coccilana. Jaja tänkte jag och tog en liten slurk. Mindre än vad jag egentligen blev ordinerad. Läkaren frågade inget om min tidigare hälsa heller och jag var trög att jag tänkte inte på att fråga om gallan ens. Bara om amningen. Nå jag tar den där slurken på max 1 msk. Smakade skit tyckte jag fast alla andra gillar ju hostmedicin men sen gillar alla ju sprit också  med men inte jag. Förövrigt innehåller den atylmorfin och rom.
Sedan går jag och vilar med Alvin för att vakna 45 minuter sedan men kramp i bröstbenet där gallan sitter.(suttit) NEJ NEJ NEJ inte där tänkte jag. Fick värsta flashbacken 15 år tillbaka i tiden när jag var barn och krälade runt marken och vrålade och spydde. Nu blev det inte riktigt så illa men jag hann med 3 lagom trevliga och hårda kramper från området där gallan suttit. Och hann tänka. Det är värre än att föda barn, jag föder hellre barn, aj aj satan. Typ. Tackochlov släppte det inom 15-20 minuter och nej jag drack inte mer hostmedicin. Jag borde inte ens testat men jag tänkte att knappast gör en liiiten slurk skada efter 15 års tid. Den var ju inte totalförbjuden. Bara att man skulle vara försiktig. Jäkla vilka ampra grejer de skriver ut.
Knark knark mera knark,mera knark så blir man stark eller hur gick melodin. Eller också inte. (Jag är inte så mycket för droger annat än i medicinskt syfte)




 

En nybakt semla någon?




 


Kommentarer
Postat av: Elin

Jag kan faktiskt förstå dig, hosta är inte alls roligt! Och det värsta är att hur mycket man än hostar på dagen så verkar det alltid bli värre när man går och lägger sig och ska sova...



Hoppas att du snart blir frisk och håll dig ifrån hostmedicinen :)

2009-02-06 @ 09:40:50
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Ninna

Huj, vilken hemskt sak att ha varit med om det där med gallan. Min mamsi har också tagit bort den men hon var aldrig så dålig av den att hon spydde o vrålade av smärta. Nä dom snålar inte med starka grejer på sjukan heller, varken att ge eller skriva ut, på gott och ont. Ett tips är att kolla om dom har nåt på hälsokosten, te för halsen vet jag att dom har iaf. Deras grejer är lite snällare:) Kram

2009-02-06 @ 13:25:38
Postat av: -

sugen på att baka jag blev! :o

2009-02-07 @ 19:14:10
URL: http://attans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0