GODMORGON TORSDAG

Torsdag idag och idag blir det hemmadag bara vad jag vet nu. Iallafall nu fram mot eftermiddagen.
Skall pyssla lite hemma idag. Alvin hade svårt att somna igår så jag får nog korta ner hans eftermiddagsvila en stund nu. Han börjar ju bli större så det är ju inte så konstigt heller om han blir piggare på kvällen om han sovit för länge på dagen.
Han mår bra iallafall och medicinen hjälper. "Sin" säger han när jag säger att han skall få medicin. Och sedan säger han "mjölk" efteråt. Jag tror han tycker det påminner om mjölk lite.
Jag tycker då inte det smakar som mjölk. Jo,jag har faktiskt smakat en droppe som kom vid sidan av. Jag ville veta om det smakade väldigt illa men han tar den nog. När jag var barn så fick man groteska stora bruna penicillinflaskor som såg ut som en 75.a vodka nästan. Dom kom tillsammans med ett lika stort mått kändes det som och dom smakade.... Ja vad dom smakade går inte att beskriva men jag minns att det var stora mängder som jag blandade ut med saft för att överhuvudtaget få i mig det. Jag tyckte smaken blivit bättre dock.
Men nu skall jag önska alla en trevlig torsdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0