TACOGRATÄNG

Dagens middag var tacogratäng. Det är så gott. Och nu var det ett tag sedan vi åt det sist.
Dock är det svårt att få till någon fin bild av det.





Tacogratäng

400 gram malet kött
1 påse tacokrydda
2 dl turkisk yoghurt (eller creme fraiche)
200 gram naturell färskost typ philadelphia eller så
Riven ost

Stek malet kött och ha i tacokryddan enligt anvisnigarna.
Blanda turkisk och färskost och bred ut på botten av en ugnsform.
Lägg stekta färsen ovanpå och strö över riven ost.
Grädda c.a 25 min på 200 grader i mitten av ugnen.

Ät med nachos och sallad och vad du nu gillar till.

Kommentarer
Postat av: Elin

Lät gott det där!

Vi (läs sambon) är helt galen i taccos så jag måste absolut testa detta :)

2009-02-19 @ 20:31:36
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Ia

Jag har nog en liten annan variant(ingen yoghurt de var nåt annat istället) av den där.. Sååå god.. Jag åt den en massa som gravid :-D... Men de är en rätt som jag gillar mer än maken.. mums

2009-02-20 @ 13:34:49
URL: http://gybrant.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0