HUMOR AV OLIKA SORT

Jag kom att fundera vidare på hurdan humor folk har.
Det finns dom som inte har någon form av humor alls. De skrattar sällan. Ser inte något roligt  något alls.
Sen finns de dom skrattar åt nästans allting.
Kiss och bajshumor osv.
Det finns dom som inte kan skämta om något alls eller förstår sig på skämt. De blir genast sårade och arga och irriterade och tror att allt är på fullt allvar.De som känner mig riktigt bra, jag menar riktigt ordentligt bra vet att jag har en ganska blandad humor, jag gillar roliga komedier och det kan vara allt från Monthy Pyton,Allå allå emliga armen, Jackass (lite äcklig faktiskt ibland) Jag tycker det är superkul om nån druttar på baken men inte om den gör sig illa.
I mitt gamla gäng innan jag bildade familj var vi en trupp med nästans samma sorts humor så vi funkade ganska bra tillsammans.
Det räckte med att någon kunde göra nåt märkligt kräkljud när det varit tyst länge så började en titta lite i ögonvrån sen såg man hur den började flina mer och mer.
Eller killarnas "kramkalas"  Annars satt vi helt sonika och spelade datorspel med en enda dator och en mus och det kunde ta 5-6 timmar att avsluta det där spelet. Men det var roligt det också.Det var väl inte direkt humor men iallafall.
Jag minns en gång då en i vårat gamla gäng var tillsammans med en i gänget. Hon hade dyslexi så ibland blev det lite fel.
En gång skulle hon skriva att hon hade ett handikapp. Men råkade skriva att hon var handikapad.
Hennes ex läste genom allt och sa. Du är alltså handikapad? Hon tittade på han med stora ögon sen började hon garva.
Det är så härligt med folk med humor och som kan ta skämt och saker med en nypa salt. Alla har inte samma sorts humor men någon form av humor är bra att ha.

Så ta er tid och kolla på klippet nedan. Min favorit var den med cigaretten. Egentligen tror jag att jag har ganska normal humor vid närmare eftertanke. Fast det är inte så ofta jag skrattar öppenhjärtat. Nåväl...men klippet nedan så fick mig att skratta.
Hurdan humor har du?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0