ORDMÄRKARENS PARADIS

Ordmärkarens paradis måste vara FL. Nu har jag inte sådana stora bekymmer med grammatiska stavfel men tro inte att en ordmärkare håller sig till att bara rätta sådana fel. Nej,en ordmärkare letar fel i alla texter/ord den kan finna.
Man måste välja ordagranna rätt ord. Annars hytter ordmärkaren med fingret och säger "aj aj aj" så får man inte skriva. Eller ja, iallafall nästans.
Det är ju egentligen så att man skall tänka två gånger innan man postar ett inlägg eller tänka om det man tänkt skriva är något man skulle våga säga på riktigt öga mot öga och jag måste erkänna att 98% av alla inlägg på Familjeliv jag gjort är inlägg jag skulle kunna säga direkt till personen ifråga.Samma sak med min blogg.
Och sedan har vi där det "Tack", "Tack" så fort någon tycker lite synd om en på familjeliv.
Jag har kommit att tänka mer och mer på det här när man läser inlägg. Folk tar allt som skrivs på blodigaste allvar och blir till sig så fort det inte behagar dom. Och tackar man inte varandra på FL, ja då är det inte heller bra. Egentligen är ingenting aldrig bra på FL. Jo, bara när man diskuterar sköljmedel och tapeter och koka makaroner. Det är sådana saker som alla tycker är normala och lagom. FL är inget diskussionsforum snart. Det blir en jättestor vardagsblogg med enformiga inlägg om alla fortsätter märka ord och tjata om sitt långkok av karelsk stek.



Kommentarer
Postat av: Anneli

WORD!

2009-01-19 @ 10:32:50
URL: http://rullgardinsflikkan.blogspot.com
Postat av: Ninna

Jag har faktiskt inte märkt av språkpoliser som hötter med batongen på FL, men det kanske beror på att jag begränsar min vistelse där.. Egentligen har FL tendenser att vara som en stor lekstuga för 50-tals-hemmafru-wannabees:) Enda skillnaden är väl att dom idkar a-6, det hade dom nog inte back in the fifties, tror jag iaf.. :)

2009-01-19 @ 16:46:06
URL: http://ninnusen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0