UR BARNAMUN

Öppnar ännu en ny kategori som heter Ur barnamun. Jag tycker det är roligt att lyssna på mina barn och speciellt Lova har bra kommentarer ibland.

Här är Lovas senaste konstateranden.

Vi skall åka på kalas.

Lova:
Mamma.....
Mamma: Mmmm vad är det?
Lova: Skall du sminka dig?
Mamma: Tycker du att jag behöver det?
Lova: Neeeeeee



Mamma steker plättar

Lova: Mammas plättar är goda men dom är svåra att få tag på.

(erkänner- Jag tycker att min man gör de godaste plättarna så han brukar få steka sådana)


En annan sak som jag kommer ihåg utspelar sig när vi bara hade Lova och hon var c.a 2.5 år gammal och vi besöker apoteket för att köpa värktabletter. Lova berättar åt en tant.

"Mamma äter upp dom, jag får dom i rumpan"

Nuförtiden äter Lova dom också. (Alvin har knappt använt suppar alls)

Kommentarer
Postat av: Elin

Roligt att du börjar med denna kategori. För det man får höra ur barnmun är ofta väldigt fyndiga saker :D

2009-01-30 @ 10:05:24
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Ninna

Hahaha:D

2009-01-30 @ 19:45:34
Postat av: Lowa

ha,ha,ha .. de här var väl de ljuvligaste jag hört på länge! :)

2009-08-26 @ 21:57:32
URL: http://www.lova.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0