TUSENTALS "TO DO"

Känns som om det är tusentals "to do" här hemma just nu men man får ta en sak i taget så blir det väl något utav det hela till sist. Barnens leksaker skall ha en genomgång och allt som inte är något av intresse skall bort.
Kläder borde få en genomgång igen snart,främst Lovas.
Och så måste golven torkas, jag drar lite på det där storstädandet och har mest småstädat, Alvin fyller ju snart år så innan dess skall det bli en ordentlig svängom härhemma.
Min mans minsta intresse är städning.han kan om han vill men helst vill han inte.Jag brukar inte skriva så mycket om min man,han är mest på jobbet egentligen medans jag är den där hemmfrun alla tycker så synd om, hon som tar hand om barn och hem och står vid spisen. Men vet ni vad? Det är inte ett jäkla piss synd om mig. Jag har det bra och jag har valt själv att "ta hand om hemmet". Dock har jag själv haft en liten lat svacka med städning men det får man väl ha ibland. Efter mammaledigheten lär jag fortsätta städa någonstans misstänker jag utanför hemmet, då detta var mitt yrke eller vad man skall säga,innan jag skaffade familj. Då städade jag kontor och på sjukhusets BB avdelning.
Jag går väl i samma spår som min mamma vad det ser ut bara att hon jobbade ofta dubbla jobb utöver hemmet.Fast skildnaden där var att min pappa var ganska pedant av sig och det är inte min man. Men hans mamma har nog ordning.
Ja nu blev det en massa städning och huruvida jag fastnat i den där kvinnofällan eller inte. Men där har jag satt mig helt själv, fullt medveten om den. Och fullt kapabel att ta mig ur den om jag vill.
Nu skall jag röra på fläsket och ta ur tvätt ur maskin. Och snart är det park för Lova, sista dagen för veckan igen.




Kommentarer
Postat av: Elin

Hemmafru skulle jag också vilja vara, det är precis så jag skulle vilja leva mitt liv. Ta hand om mina barn, städa och pyssla hemma och stå vid spisen och laga mat... :)

2009-03-26 @ 09:47:54
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Carina

Ja hemma sku jag kunna va ligga i soffan äta praliner o kolla oprah o sånt slött, sköta om läxor me barnen när de kommer från skolan, plocka lite hemma men maten skulle nån annan få ordna, hatar matlagning.

2009-03-26 @ 17:33:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0