KVÄLLENS TIPS

Eftersom jag tycker det är viktigt att stimulera barns kunskaper och viljan att lära sig på ett roligt sätt även via datorn så letar jag nu och då olika bra spel som också är gratis för alla har inte råd att köpa de finare kunskapsspelen. Även om jag varmt kan rekomendera tex Kalle Kunskap och Josefinspelen eller Pettson-Findus i trädgården som Lova har som är mycket pedagogiska och lärorika.
Nu ikväll laddade jag gratis och lagligt hem Zebran, som är ett lärospel för barn i åldern 4- 9 år. Jag tycker även ni skall ge det en chans. Man kan räkna, hänga gubbe, spela memory och en massa massa mer i detta spel.

Ni kan hämta hem spelet här på Zebran. Jag hoppas era nyfikna barn får mycket nöje med detta spel, det är inte världens vackraste bilder i det, men de är enkla och bra grafik och lättförståeligt. Lite mattekunskaper eller någon läskunskap kan behövas i vissa av spelen Zebran innehåller.


Kommentarer
Postat av: Jill

Nu har vi också laddat ner spelet. Bianca gillar det skarpt. Har du nå fler på lager, som inte kostar alltså?:)

2009-10-15 @ 07:29:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0