PROMENAD PÅ GRAVGÅRDEN

Idag när Alvin skulle vila så tog jag honom i vagnen och gick från sjukhuset till gravgården i Mariehamn. Jag köpte med en ljung för att sätta på min mormors grav. När jag gjort det blev jag att titta på några andra gravar. Via barngravarna, upp vidare till de barn som jag vetat vilka var, en titt på min brors kompis grav. Vidare lite sökande då det var många år sedan sist till en grav vars person var en jag tyckte om i tonåren men som gick och drunknade på Styrsöfjärden. En stund vid varje grav, lite tung i sinnet då alla gravarna bara medfört onaturlig död. För så unga människor ja och även för min gamla mormor som dog i cancer.

Kommentarer
Postat av: sonja mattsson

hej starkt av dig att ta dig upp till kyrkogården, o gå och se på alla gravar, tänker mycket på dig kram nonna

2009-10-02 @ 21:52:32
Postat av: Carina

Kan vara fridfullt ibland att gå där o skänka en tanke åt dem som ligger där...brukar gå ett varv då jag går till mammas grav så går jag upp dit till barngravarna och till några andra. Hoppas hon kan komma hem imorn till glassbilen..han får väl via sjukhuset annars o plinga lite.....fast det blir väl ett fasligt sjå om det finns andra inneliggande barn där då...

2009-10-02 @ 22:29:25
URL: http://ina2girl.blogspot.com
Postat av: Amanda

det är fint att besöka kyrkogården ibland, men vissa stunder kan det även vara smärtsamt. trevlig helg önskar jag er alla. Kramar <3

2009-10-02 @ 23:03:30
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0