RUGGIG HÖNA

Känner mig som en ruggig höna, har lite halsont och fryser. Hade huvudvärk tidigare men det har gått bort nu med en burana. Det tillsammans med den kvinnliga veckan och ett vackert munsår som pricken över i.et har förgyllt min dag. Jag ser hemsk ut tycker jag. Och så åkte jag en runda via Sparhallen ikväll, när jag står vid safthyllan och intresserar mig för Åländsk äppeljuice, vrider jag  på huvudet stirrar jag rakt in i 2 ögon jag inte sett på många år. Äppeljuice har aldrig blivit så intressant igen, vem vill visa sin clownkäft och likbleka ansikte frivilligt åt gamla beundrare, det kan ge dom nattliga mardrömmar och ångest.

Vad beträffar Lova så har hon mått ganska bra i helgen. Alvins hosta är borta i princip. Får se om Lova slipper förkylningen, det är ingen enorm förkylning heller så, tack o lov, men lagom till att känna sig som en ruggig höna emellansåt. Kanske den inte hunnit bryta ut helt eller så är det bara något snabbt övergående.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0