NY MÖSSA & PARKSTART

Idag så började Alvin parken på prov. Där Lova gick förut. Allt funkade väl hyfsat bra, han hade varit lite mammig efter att jag åkte men han brukade också sova middagslur i vanliga fall vid 12 och nu blir det först runt 14 tiden.
Enda tråkiga var att jag hämtade en nedkissad son. Alvin är ju 95% dagtorr. Men bland allt nytt har han glömt bort sig och de har glömt bort honom. Imorgon vet jag inte om man skall sätta blöja på han igen eller låta han gå dit utan blöja. Jag tog nog upp det då jag kom att han är torr men man måste fråga någongång. Då säger han ja eller nej såklart om han är nödig och han kommer också själv sedan då han känner sig mer som hemma.
På ett vis känns det onekligen fel att sätta på honom en blöja då han inte har det annars. Inte ens i stan eller butiken eller bilen har han blöja mera. Det händer mycket sällan. Bara när han skall sova och han har även sovit dag utan blöja.
Jag kan ju heller inte bli kvar och passa honom när Lova måste till sjukhuset.
Alltså inte kan alla nya småbarn där gå runt i blöja i parken väl, det var många 07.or i år. Annars har jag aldrig haft något att klaga på där. Ett bra ställe för barnen.

Idag när Lova sedan var på sin terapi så fick jag äran att åka ned på stan i en intensiv timme. Jag hann med att köpa en mössa på Coola Barn åt Alvin från småfolk.
Nog för att 27 € är i överkant för en mössa men jag får väl tänka som så, det är en vändbar mössa och den är fin.


 

Traktorsidan

 

 

Äppelsidan

 


Kommentarer
Postat av: Tessa

Det är jättevanligt att de kissar ner sig då de börjar på park eller dagis. Läkare rekommenderar att INTE sätta på blöja igen, det förvirrar dem ännu mer. Skicka med extra kläder bara, de får nog f-n ta o byta på han o se till att han kissar på matpausen. Min dotter hade samma "problem" då hon började parken. Barn svarar ofta nej oxå om nya människor frågar om de behöver kissa. Be dem bara ta dit honom o kissa utan att fråga. Blir nog bra =)

2009-09-01 @ 23:46:13
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Lowa

Vilken fin mössa Alvin har fått! :) Den passar ju jätte bra till parken. Det kan ju hända att det var så roligt så att han glömde bort kissandet, men hade de inte bytt kläder heller?

2009-09-02 @ 06:46:15
URL: http://www.lova.bloggagratis.se
Postat av: Lowa

morr vad irriterad man blir om de inte byter kläder. . . men som Tessa sade, barnen brukar ha lite backslag när de börjar parken, speciellt för att de finns så massor att göra. Kämpa på! :)

2009-09-02 @ 08:17:12
URL: http://www.lova.bloggagratis.se
Postat av: Ia

ÅÅå vilken tuff mössa.. Sån modell är jag ute efter nu när vi drar till finland, fast fodrad nu till vintern.. Tycker dom är sååå suveräna.. Hade alltid såna som barn..

Hmm, ja jag tar faktiskt på K blöja när han är på förskolan. Fast jag har sagt att han är helt blöjfri hemma endast på natten som han har blöja. Men just nu är de såååå mkt vikarier så man får gå igenom allt varje morgon.. Så blöjan åker på.. Annars hade jag väl fått med mig tvätt varje dag..

2009-09-02 @ 11:32:19
URL: http://gybrant.blogspot.com
Postat av: Ia

Jo då, de är en Ed hardy munjacka :-P..



Ja jag ska bara till Prisma är inte ute efter märkesmössor, bara efter en fodrad mössa i den modellen, rånarluva eller vad de kallas.. Här finns de bara och köpa reima och dom är lite väl dyra (ca 300-500kr). Så åka till finland och fynda lite vettigare vinterkläder.. :-P

2009-09-02 @ 12:39:32
URL: http://gybrant.blogspot.com
Postat av: Ia

Haha ja de är märke de också.. Men jag är INTE ute efter märkesMÖSSOR ;-).. Bara en enkel vintermössa något som inte finns här i stan i den modellen..

Jo då Ed Hardy är dyrt om de är äkta vara, men som tur är så åkte grannen till turkiet så munkjackan kostade 150 kr. Var som värt pengarna, även om de är kopia.. Hihi..

2009-09-02 @ 16:59:38
URL: http://gybrant.blogspot.com
Postat av: Erica

Jag skulle INTE sätta på blöja igen. Det är nästan som att misströsta honom lite, och jag tror att det kan vara mer till skada än nytta för honom.



Så jag skulle inte göra det om jag vore er. De kan inte de på parken heller tycka är den riktiga lösningen, väl?!?!

2009-09-02 @ 20:27:18
Postat av: Tessa

Jo det är klickgolv från Gottby matt&tapet, 3 EUR billigare än t.ex Färg & tapet. Skitabra o snyggt!



Hur gick parkbestyret idag då?

2009-09-02 @ 20:31:37
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: jenni

Åhh vilken fin mössa!

Kram på er!

2009-09-03 @ 10:38:00
URL: http://jenni80.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0