BLODPROVER M.M

Var och lämnade blodprovet idag för glukosbelastningen de börjat göra på gravida här också. I och med att jag har väldigt svårt att dricka större mängder vätska på tid och fastande mage så fick jag ta ett blodprov, om det visade något underligt skulle de ringa under dagen men ingen har ringt så jag antar jag inte ligger i riskzoonen då, tack och lov. Blodprovet gick fingemang, jag var hemma igen inom 15 minuter då vi bor bara någon minut från hälsocentralen.


Har också varit till FPA med pappren som gäller min moderskapsledighet och allting var i sin ordning och de skickar ut papper sedan då när allt är beviljat och klart. Och bebis har levt rövare i magen idag och det bökar på, riktigt mysigt.
Bebisens ena Dunsbody kom i lådan idag. Hittade samma body i samma mönster som Lova hade på en mössa, det tyckte jag var lite roligt så jag beställde bodyn förut innan jul, så det var den som dök upp idag fast det är en till på kommande.
Gillar de färglada kläderna som passar både åt pojkar och flickor. Man blir glad av att bara titta på dessa.
Sedan är det en vanlig omlottbody med pingvintryck från Tutta. Sovpåsen borde också dyka upp i dagarna. Är lite ovant att igen få köpa kläder åt en liten baby. Alvin fick en tröja han med idag förresten. De har ju mellandagsrea nu.
Saknar bara en liten till att köpa åt, Lova.




Duns och Tutta.
Svenskt vs finskt.


Kommentarer
Postat av: camilla

Vilka underbara bodys. Så härliga mönster o färger. Lilla bebben kommer bli superfin.



Kramar Camilla

2010-12-27 @ 20:05:19
Postat av: Veronica

Ångra inte,

ni/du gjorde så mycket bra med Lova!

Hon var en glad härlig tjej som uppskattade "livets enkla" härligheter-underbart!

Som svampplockning,skog o natur,badhus o allt du berättat om. Låter härligt. Saknar henne så.

Många kramar från mig,en bloggis som gillar dig o din fina familj:)

2010-12-27 @ 21:26:02
Postat av: Pyssellisa

Fina bodyn till er lilla bebis! Vi har också tuttas pingviner, en i storlek 74 åt lillebror och en i storlek 92 åt storasyster.

2011-01-04 @ 18:29:18
URL: http://www.bloggen.fi/pyssellisa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0