DAG 22

Dag 22 i bloggtemat skulle handla om det som upprör en. Ja jag blir ju upprörd över en hel del om man börjat tänka efter. Det finns mycket i världen som inte är som det borde vara, människohandel, tidelag, orättvisor, diskrimenring, kvinnlig könsstympning ( ja ibland förundras jag även över småpojkars omskärelse, då det för mig enbart skulle komma till nytta i medicinska sammanhang ) och mycket mycket mer. Det här inlägget skulle kunna göra evighetslångt, det finns många ämnen som man kan diskutera, debattera, och ifrågasätta. Mycket man vill förändra men allt kan man inte heller ändra på ensam. Vissa saker är inrotade i människors inre så djupt att de är lika svåra att bli av med som maskrosor i en gräsmatta eller svampar. Det blir för svårt att skriva om en enda sak som upprör mig, det som upprör mig mer personligt är nog som många kan räkna ut, att vår flicka inte fick leva, det känns både orättvist och upprörande och mycket därtill.
Vad upprör dig?

Kommentarer
Postat av: Ewa och tomtenissorna

Jag blir upprörd av trafficing, kvinno/barnmisshandel och allt som rör kvinno och barnförnedring.



Jag äcklas av tanken på män och kvinnor som kan köpa/sälja andra människor.

2010-12-30 @ 14:56:06
Postat av: Moa

otroligt mycket. allt det du nämner bland annat. och lättare grejor. min senaste grej att uppröra mig över var en krönika om unga med sjukförsäkring där de jämfördes med deltagarna i SVTs ung och bortskämd och hon skrev att de hade "lättare psykiska problem". om folk med sjukförsäkring har lättare psykiska problem, så lär jag som faktiskt kan plugga heltid inte ha några problem alls. trots ångest och självskadebeteende. och när jag tänker på en av mina bästa kompisar som har sjukförsäkring och åker in och ut på psyk och behandlingshem och får en parallell till ung och bortskämd då tror jag seriöst att jag ska koka över...

2010-12-30 @ 16:25:14
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Kia

Det är mycket som upprör oss människor Anna-Maria.Har jobbat som övervakare och kontaktperson och sett mycket elände.Men nu upprörs jag mest av det vi är drabbade av,att ha förlorat ett älskat barn till det där vidriga cancermonstret som är så svårbesegrat.Låt oss hoppas att 2011 blir lite lättare trots denna ofattbarhet och hemska saknad vi har alla vi änglabarnsföräldrar.Sköt om dej!!Kram Kia

2010-12-30 @ 17:47:32
Postat av: Madeleine - Mamma till Lova

Ja de har massa sött :) Kommer nog köpa en del där ifrån sen när hon blivit lite störe och inte växer ut kläderna så fort :)

2010-12-30 @ 18:11:50
URL: http://madeleines.se
Postat av: Carina

Ja oj vad som upprör, det e ju så mycket allt från barn som far illa till att älskade personer inte får vara här endel saker kan man ju försöka vara med att påverka andra saker e det lite svårare med.

Styrkekramar och Ett Gott Nytt år till dig oc Familjen!!

2010-12-30 @ 19:53:16
Postat av: Lotta

Jag upprörs fruktansvärt då en del människor verkligen utnyttjar andra. Det kan röra sig om sexuellt utnyttjande likväl som makt och ekonomi eller bara att utnyttja någon som är "för snäll". Fast det finns många andra saker som oxå upprör mig...

Ha de bra.

2010-12-30 @ 20:37:59
URL: http://esmeralda71.blogg.se/
Postat av: Helle

Som du säger själv finns det inte plats nog att berärra om allt som upprör, men något som verkligen får mitt huvud att koka är alla dumskallar som inte vet hur man beter sig och uppför sig tillsammans och med andra människor, alla som skriver hemskheter till folk som nyss förlorad deras barn och påstår sig veta hur det känns...........INGEN kan veta hur det känns att förlora ett barn om man inte själv har gjort det. Tyvärr har jag fått nått interesse för att läsa bloggar och många av dem handlar om cancersjuka barn, och du är tyvärr inte den enda som blivit utsatt för dessa hemska kommentarer och olyckligt nog inte den ända som förlorad det viktigaste i ens liv. HATAR sånt folk som inte har nå medkännsla.........KALLA JÂVLAR.



Nu till lite mysigare sak. Gott nytt år på er, hoppas ni får njuta av det nya året med den lilla ny och att ni kan få vara friska alla 4. Värmande tröstande kramar från Danmark.

2010-12-31 @ 09:48:14
Postat av: therese

pedofiler, att det finns så sjuka snedvridna människor som gär fruktansvärda saker mot barn. Läser en bok som heter Skadad och den e gräslig, handlar just om sånt =/

2010-12-31 @ 16:54:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0