ROSIES SMYCKEN

Jag har fått mail av en kvinna som lagar egna smycken. Och lovade att skriva ett litet inlägg om henne i min blogg då smyckena var så fina i mitt tycke. Samtidigt tänkte jag se det som ett tips nu i julklappstider eftersom hon hon skänker 10% på vissa smycken hon säljer till Rädda Barnen nu i jul.


I mailet skriver hon bl.a ( Ja, jag har tillstånd att sätta in mailet av henne här liksom hon fått lov av mig att göra lite " reklam " hos mig )


Hej

Rose-Marie Eriksson heter jag och är 46 år gammal.
Jag kallar mitt lilla hobbyföretag för " Rosies smycken ".
Jag har en nystartad webshop som jag har som hobbyverksamhet och jag har sedan i somras stått på marknader och sålt mina smycken. Jag håller bra priser så att alla ska kunna handla någonting, ofta blir det en hjärteberlock, en ängel eller ett Hello Kittysmycke, ibland även något dyrare som människor köper. Jag tycker att det är roligt att göra barnsmycken och tycker att det är kul att se barnens ögon tindra när de kommer fram och tittar på marknader. En hel del mor och farföräldrar har handlat presenter, även barnfamiljer har köpt något extra halsband som barnen kan ge bort när de går på kalas.



Nu inför jul tänker jag extra mycket på alla de barn som inte kan känna sig trygga och glada under julen eftersom de har onyktra föräldrar. Därför vill jag ge ett bidrag till Rädda Barnen och tänker skicka 10 % av försäljningspriset på julsmycken, änglar och Hello Kitty smycken. I och med den tanken vill jag försöka öka försäljningen från ingenting till lite grann på webshoppen.


I grunden är jag förskollärare och sedan vidareutbildad till grundskollärare, tyvärr miste jag mitt jobb i våras p.g.a. sjukdom och för att skingra tankarna började jag göra massor av smycken.
Jag har även två egna döttrar, 11 och 18 år och det var min 11-åriga dotter som sa: " Mamma, du måste börja göra Hello Kittysmycken för alla småflickor älskar Hello Kitty ".




Ni kan besöka hennes lilla webshop under adressen rosiesmycken.shop.wosbee.com
( inget www före adressen för då funkar den inte, men ni kan klicka direkt på texten i inlägget här )
Hoppas att ni kanske hittar något ni tycker om, eller som ni vill ge någon i julklapp.






Kommentarer
Postat av: "Bettan"

Va kul att du la ut sidan om smyckena !!! Ska beställa därifrån....hon hade ju jättefina grejer!! Ha en bra fortsättning på dagen /Bettan

2010-12-10 @ 13:34:06
URL: http://www.metrobloggen.se/Mamma1

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0