SÅ SER PETTICOATEN UT

Medans vi var i Uppsala med Lova hann jag få hem min petticoat, underkjolen. Den är rätt cool faktiskt. Tog en bild på den bara sådär och den har mer rysch pysch än man såg på bilden i webshopen. Men det är ingen kjol man går med utan att ha något över då syns underkläderna och så trevligt tänker jag inte bjuda på.

Däremot kommer den att användas vid " speciella tillfällen ", fester som jag typ går på en gång vart tionde år eller något liknande. Fast nu börjar barnen växa till sig och jag har ju heller egentligen inte kännt större längtan att åka ut, eftersom jag är en typisk hemmavarg nu förtiden. Och egentligen har disco och krogliv inte varit mig grej, då man gått ut har jag dragit tills någon " sunkig pub "  med en trubadur. Där man stämningen är mer som på hemmaplan och inte värsta festblåsan som måste kläs på. Däremot har jag alltid varit småsvag för just 50-60 tal och redan som 15 åring hade jag en vision att som vuxen skaffa mig en egen jänkare i framtiden, vilket ännu inte inträffat men drömmer lever kvar.


Hursom haver, så här ser nu petticoaten ut och nu fattas bara en klockkjol eller passlig klänning att ha över. Sen får jag väl typ lära mig dansa jive och Lindy Hop och allt sånt där jag också och åka till Herräng och dansa i dagrana långa elle kanske inte, dit dras de riktiga dans entusiasterna för just jitterbug/Lindy hop osv och dansar under några dagar, och de kommer även från utlandet.







Svart/röd petticoat alá rockabillyfärger.

Kommentarer
Postat av: Moa

Den är snygg :D (säger jag som har en likadan :p) jag har faktiskt kunnat ha min utan något över utan att underkläderna synts, haha! men jag har en svart kjol med vita prickar som passar jättebra att ha över.

2010-02-07 @ 13:34:07
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Maria

Fin kjol! :)

2010-02-07 @ 18:49:24
URL: http://www.glawe.se/blogg
Postat av: Erika

Herräng är väl värt ett besök där dansdagarna om du gillar den sortens dans. Bodde där en sommar då det var, o det va helt underbart o se alla dansare. Hur kul dom hade. :) Va verkligen en upplevelse. O samtidigt lite kul hur anonymt det är. Är ju uppväxt i Hallstavik o hade ingen aning om att det där fanns nere i Herräng... :)

2010-02-07 @ 20:45:05
Postat av: Trollmor

Åååå vad tuff.. En sån hade jag velat ha..

Riktigt snyggt.. :-)

2010-02-08 @ 20:43:32
URL: http://gybrant.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0